In juli/augustus wil ik naar Thailand. Ik heb nog geen reismaatje gevonden dus ga er nu vanuit dat ik alleen ga. Het is de eerste keer dat ik zo ver weg ga… Een echt schema wil ik niet maken omdat ik geen verplichtingen daar wil hebben. Maar zijn er overal wel hostels waar je zo naar binnen kunt lopen of moet je deze toch wel van te voren boeken?
Het in Thailand zelf regelen van accomodatie en binnenlands vervoer is normaliter geen enkel probleem. Alleen op/(de dagen rondom) 12 augustus is het drukker in verband met de verjaardag van de koningin c.q. Thaise moederdag.
Het in Thailand zelf regelen van accommodatie en binnenlands vervoer is normaliter geen enkel probleem. Alleen op/(de dagen rondom) 12 augustus is het drukker in verband met de verjaardag van de koningin c.q. Thaise moederdag.
Vooraf boeken is nergens voor nodig. Wel raad ik altijd aan om van tevoren een plan te hebben waar je overnacht.
Hostels zijn er eigenlijk niet, maar goedkope guesthouses en hotels zijn er genoeg.
Wanneer je ergens aankomt op een busstation, staan er mensen klaar (brommertaxi’s, taxi’s e.d.) om je naar je slaapplek te vervoeren.
Wanneer je geen naam weet, dan vervoeren ze je naar het hotel of guesthouse die hen de hoogste commissie betaalt, dat is te begrijpen.
Het houdt wel vaak in dat je veel te duur zit. Zoek dus van tevoren uit waar je wilt slapen.
Ik ben afgelopen zomer voor het eerst wezen backpacken en ook nog voor het eerst alleen!! Thailand is zooooo een makkelijk en veilig land om te reizen!! Wat ik wel heb gedaan is mijn 1e 2 nachten geboekt in bangkok. Maar gewoon doen!! Het is geweldig!!!
Laat je in Bangkok gewoon naar Rambuttri Road brengen en kijk daar dan welk guesthouse je aanspreekt. Zoals Hans zegt, het is voor de taxi wel handig om een naam te geven, zodat zij je daarheen brengen en niet ergens anders waar zij denken wat te kunnen verdienen. Bijvoorbeeld Village Inn, Rambuttri House, Green House (ben daar zelf 30 jaar geleden verbleven, toen was het goed :)).