Reis door Europa: start in Engeland, Schotland & Ierland

Hallo allemaal,

Ik ben gestopt met mijn studie aan de universiteit van Utrecht en wil mijn tijd thuis niet weggooien door me een beetje te zitten vervelen, daarom heb ik als doel: “het maken van een reis door Europa in de zomervakantie”. Nu zit ik alleen al met een aantal probleempjes. Mijn plan is om de reis te maken met de trein, ik wil een interrail kaart kopen voor een maand(met dus onbeperkt reizen) en daar begint mijn probleem. Als ik een interrail kaart heb aangeschaft, moet ik natuurlijk vanuit Nederland in Engeland zien te komen. Dit heb ik al eens gedaan, met een directe verbinding vanuit (volgens mij) Utrecht(kan ook Amsterdam zijn?) naar Londen. Dit was, als ik het mij goed herinner, gedaan met de Eurostar trein.

Geldt een interrail kaart ook voor de Eurostar? Of moet je dan sowieso een plek extra in de Eurostar boeken omdat de interrail kaart niet geldig is en je (volgens mij) sowieso moet reserveren voor zo’n trein.

Mijn volgende vraag is dat Noord-Ierland niet mee doet aan de interrail kaart en mijn vraag daarop is dus of het duur is om door Noord-Ierland te trekken zonder interrail kaart, of dat er mogelijk andere opties zijn dan de interrail kaart die daar dan wel gelden.

Nóg een vraag is het boeken van goedkope hotels of jongeren hotels, hoe gaat dat in zijn werking, wat zijn de kosten hier ongeveer van en is het allemaal makkelijk te realiseren?

Alvast bedankt voor het lezen.

Groetjes,
Paul

Ik denk dat al je vragen te beantwoorden zijn als je even naar google gaat. Die info is goed te vinden op sites van bijvoorbeeld de Eurostar, sites over hostals in Engeland etc. Op de meeste sites kan je je treinreis invoeren en dan kan je ook zien hoeveel dat gaat kosten, dus dat is een goede manier om te kijken of het duur is om door Noord Ierland te reizen…
Met een beetje zoeken kom je al een heel eind;).
En is een maand niet wat kort om door Europa te reizen? Geen idee hoe je je reis wil doen, maar het ligt er natuurlijk ook aan wat je gaat doen. Je zou je in Engeland en Ierland al een maand kunnen vermaken.

Ik ga ook niet door héél europa reizen, ik wil een aantal grote en mooie steden bezoeken en me daar vermaken. Engeland, Ierland en Schotland staan hoog op het lijstje, aangevuld met Spanje & Italië, maar daar weet ik zelf al een hoop over.

wel een vraagje: ik wil eigenlijk tijdens mijn reis niet gebonden zijn aan hostels en hotels, dus niet dat ik van de ene plek naar de andere plek ga omdat ik alles geboekt heb, maar gewoon zelf beslissen. Is het wel mogelijk om hostels gewoon binnen te lopen en heb je dan grote kans dat je kan overnachten?

Misschien hebben Stagecoach en Citylink ook een Noord-Ierse divisie?

ik heb nu een aantal boeken gelezen en heb besloten een maand naar de UK zelf te gaan, omdat daar eigenlijk al genoeg te zien is. In het begin wist ik er niet zo heel veel van, nu begint mijn kennis steeds meer te groeien :slight_smile: