Hallo allemaal,
Volgende maand hoop ik een mooie wereldreis te maken waar ik het volgende gepland heb voor Zuid-Amerika.
Santiago 2 dagen, Mendoza 3 dagen, (nachtbus?) Salta 3 dagen, San Pedro de Actama 5 dagen (incl tour naar Uyuni), Potosi 3 dagen, Sucre 2 dagen, La Paz 2 dagen, Titicacameer 2 dagen, Cuzco 6 dagen (incl al geboekte Inca-trail), Lima 2 dagen (reis naar Lima per vliegtuig).
Hierbij is de eerste dag van elke locatie de reisdag vanaf de volgende locatie, dus bij grote afstanden (La Paz) heb ik eigenlijk maar één dag om wat te doen. Mijn vraag is of dit een reëel schema is en of jullie nog tips hebben.
Ik ben van plan vooral in hostels te verblijven, met gemiddelde kosten van 10 euro per nacht. Dat moet toch mogelijk zijn? En wat kosten excursies in Mendoza en Salta ongeveer, is hier een goede site over?
Dus je hebt 1 maand om te reizen en een ticket geboekt ams-sant en lima-ams?
Ik vind het nogal een strak schema. 1 Volle dag in een grote stad als Santiago/Lima/La Paz is natuurlijk zo voorbij en je zult vantevoren veel research moeten doen om te bepalen wat je dan in die plaats gaat bezoeken.
En tja wat voor excursies wil je maken? Koop een Lonely Planet of Footprint van Zuid Amerika, hier staan dagbudgetten in, prijzen van hostels, restaurants en vele excursies. Ik ben een wijnliefhebber en heb een tour van 100 dollar in Mendoza gedaan naar de betere wijnhuizen, maar er zijn ook goedkopere alternatieven met lage kwaliteit wijnen.
In Salta heb ik een dag paardrijden incl BBQ gedaan, kan me alleen de prijs niet meer herinneren. Heb er ook een dag gewoon rondgewandeld, zijn veel buitensport mogelijkheden in Salta.
Ik kom vanuit Nieuw-Zeeland naar Santiago en vlieg vanaf Lima naar Miami. Van Nieuw-Zeeland heb ik wel een Lonely Planet omdat ik daar 5 weken ben, maar in Zuid-Amerika kom ik in vier landen en vindt het wat zonde om van elk land een reisgids te kopen
Ik doe liever de wat actievere tours, paardrijden, rafting of fietsen. Vanmiddag heb ik me georienteerd op de busreizen, dat viel me eerlijk gezegd wat tegen hoewel Chili en Argentinie misschien de duurdere landen zijn van Zuid-Amerika. Santiago-Mendoza voor ongeveer 70 euro en Mendoza-Salta 100 euro, klopt dit of zijn er goedkopere alternatieven?
Dank voor de link, ik keek tot heden via booking.com en dergelijk maar daar staan alleen de duurdere locaties op kwam ik al achter.
Vaak zijn er boekenkasten in hostels waar je boeken kunt ruilen. Probeer dit in NZ of Chili te doen. En je kunt altijd in een bieb of boekenwinkel de boeken bestuderen en de gegevens kopieren die je nodig hebt zodat je dit zelf in een word doc kunt bewaren.
Chili en Argentinie zijn idd de duurdere landen, maar de busreizen erg comfortabel. Vaak zit het eten in Arg erbij inbegrepen, dat scheelt dus weer in de kosten.