Hallo, ik wil graag volgend jaar een reis maken door Afrika.
Ik wil beginnen met 3 maanden vrijwilligerswerk en dan verder reizen naar nog een aantal landen bijvoorbeeld: vrijwilligerswerk in Oeganda dan Kenia, Namibië en Zuid Afrika.
Is er iemand die mij kan vertellen of dat heel duur is? Of dat er andere landen zijn waar je beter naartoe kan gaan (i.v.m. veiligheid). Ik ben van plan om ongeveer september 2010 te gaan en om ongeveer 9 maanden tot een jaar weg te blijven.
*Ook ben ik nog op zoek naar een reismaatje, ik ben 19 jaar (liefst een vrouw, ben ikzelf ook)
hallo,
ik woon sinds begin dit jaar in kampala uganda. Uganda is een goedkoop en veilig land. De kosten zijn hier ruwweg de helft lager dan in nederland of belgie. Uganda is ook erg veilig wegens een heel sterk politieapparaat. Het stikt hier dan ook van de ngo’s en als je gratis wil werken zal dat zeker geen probleem zijn. Kenya is iets minder veilig maar een boeiend land, net als buurland tanzania trouwens.
Omdat je maar korte tijd blijft zal je geen last hebben van de voornaamste problemen zoals corruptie.
Reizen door afrika is in het algemeen erg veilig, zolang je normaal blijft doen en geen gekke risicos neemt. Vliegen is wel duur en ook alles wat naar westerse maatstaven is (de betere hotels en zo) is duurder dan in het westen.
Als je nog vragen hebt laat maar weten.