Reis documenten etc.

Wie kan mij helpen wat ik allemaal nodig heb voor mijn reis naar de Philippines.
Wat voor dokumenten, vaccinaties, hoeveel geld moet je hebben om het land binnen te mogen, visa, waar haal je dat? Kortom: wat heb ik allemaal nodig om het land binnen te komen. Ben van plan om daar 3 maanden te verblijven. Alle informatie is welkom.

groetjes Robert

1 like

Allereerst moet je paspoort bij vertrek nog minimaal 6 maanden geldig zijn anders kom je het vliegtuig niet in.
vaccinaties zijn niet verplicht,maar vraag bij de GGd welke aan te bevelen zijn voor Filippijnen, op sommigen eilanden heerst nog malaria, en pas op met dengue daar is nog geen vaccinatie of medicijnen voor.
Beste kun je een 59 dagen visum halen bij de ambassade in Den Haag, of bij de consulaten in Amsterdam of Rotterdam als je daar dichter bij woont.
Voor een visum wil men een reservering bij een vliegmaatschappij zien, en een bewijs van inkomen, of voldoende spaargeld om die 3 maanden te bekostigen.
In Filippijnen kun je dan vervolgens je visum verlengen voor afloop van die 59 dagen tot 3 maanden. Bij de ambassade kun je iedere ochtend zonder afspraak terecht ,bij de consulaten alleen op afspraak.

Heyy, hardstikke bedankt, hier kom ik wel verder mee, zoals dat je een bevestiging moet tonen bij de ambassade dat wist ik bv weer niet. Ik ga ook zeker straks even kijken bij de sites die je er bij hebt gedaan.
Salamat sa iyo

Bedankt Robert

Kijk naar deze info was ik ook ongeveer opzoek, Ik ga namelijk 3 weken naar de filippijnen maar ik kom daar vanaf Vietnam. Voor Vietnam kon ik een approval letter aanvragen en zo het land binnen komen zoals ik begreep vanuit een kennis, hoe zit dit bij de filippijnen? kan dat ook zo? moet ik dat in het land zelf regelen of moet ik ook van te voren naar de ambassade in den haag?!

Ik hoor het wel, bedankt alvast!

Hallo Marianne,

Je heb geen approval letter nodig om de Filippijnen binnen te komen. Het enigste wat je nodig heb is een geldig paspoort en een vliegticket de Filippijnen weer uit.

Voor de eerste 21 dagen krijg je een gratis visum bij binnenkomst op de luchthaven. Als je langer wil blijven kan je dit visum verlengen in de Filippijnen zelf.

Groeten Bulldozer

er geen consulaat meer in rotterdam. (opgeheven)
sinds begin 2011 is de consul met pensioen, en er is geen vervanger…

hey paskoonl, dat was geen roeptoeteren, ik heb het zelf ervaren, want ik kom oorspronkelijk uit rotterdam.
maar ik was inderdaad niet op de hoogte dat er ondertussen een nieuwe ambassade op een ander adres gevestigd is.
en dat is alleen maar goed nieuws :smile: :cheer:

hey paskoonl, dat was niet zomaar roeptoeteren, ik heb het zelf ervaren, want ik kom oorspronkelijk uit rotterdam.
maar ik was inderdaad niet op de hoogte dat er ondertussen een nieuwe ambassade op een ander adres gevestigd is.
en dat is alleen maar goed nieuws :smile: :cheer::kus: