We zijn van plan om in maart 2009 naar de Fil. te reizen. Ik ben woonachtig in Frankrijk, maar heb nog steeds de belgische nationaliteit. Heb ik een visum nodig en zo ja, moet ik dat in Frankrijk of België aanvragen. Indien iemand nuttige telefoonnummers hieromtrent heeft, stuur ze me door a.u.b.
Als U korter dan 21 dagen gaat hoeft U geen visum, U krijgt dan bij aankomst in de Filippijnen een geheel gratis visum voor maximaal 21 dagen in uw paspoort gestempeld. Gaat U langer daarheen moet U wel een visum hebben,en omdat U de belgische nationaliteit heeft zou U dat in principe bij de Filippijnse ambassade in Brussel moeten aan vragen. Maar omdat U in Frankrijk woont is het waarschijnlijk voor U handiger en dichterbij om naar de ambassade in Parijs te gaan. U kunt het beste even per e-mail vragen of u met een belgisch paspoort, bij de ambassade in Parijs een visum kunt aanvragen ,of dat dit perse in Brussel moet het e-mail adres is [EMAIL=“brussels@philembassy.be”]brussels@philembassy.be Succes met uw visumaanvraag
Dank je wel korikong voor de nuttige wenken. Ik ga zeker contact opnemen met de ambassade.