Reis Brazilie/amazone of Argentinie

Beste lezers,

Mijn vriendin en ik willen eind augustus een korte reis gaan maken door Zuid-Amerika.
Aangezien we maar drie weken de tijd hebben zullen we ons moeten beperken tot een klein deel van dit mooie werelddeel.

Beide hebben we al veel ervaring met reizen, o.a. naar Afrika en Azië. Het liefst zouden wij een reis maken naar de Amazone. Ik ben alleen bang dat drie weken erg krap is en daarnaast is het volgens mij vrij prijzig. Daarnaast worden we ook erg aangetrokken door Argentinië.

Zijn er mensen die ervaring hebben met korte reizen richting Zuid-Amerika of eventueel tips hebben over de amazone, elders in Brazilië of Argentinië? We hebben een gezamenlijk budget van max €2000,- euro. De vliegtickets hoeven daar niet meer van af.

Mocht iemand iets weten dan hoor ik het graag! :slight_smile:

Groetjes,
Tim

Hoi Tim,

Drie weken is wel wat kort voor Brazilie of Argentinie. Ik vraag me af of je dan wel een beetje relaxed kan reizen. Rustiger reizen is namelijk ook beter ervaren.
Zelf ben ik nog niet in het Amazonegebied geweest, maar ben me er ook een beetje op aan’t orienteren. Heb je er al eens over gedacht om het gebied in Bolivia te bezoeken? Ik las laatst ergens dat dit ook wel een aanrader is.

Groetjes!

Hoi Tom,

Argentinië en Brazilië zijn niet de goedkoopste landen van Zuid-Amerika en bovendien zijn het erg grote landen waardoor de reisafstanden erg groot zijn (en je dus tijd verliest met het reizen).

Heb je wel al eens aan Peru gedacht? Als je naar Zuid-Amerika gaat is Machu Picchu wel een must om te zien (1 van de 7 wereldwonderen) en Peru zit bovendien boordevol cultuur en wondermooie natuur. Ook de amazone kan je er op verschillende plaatsen bezoeken (Manu/Puerto Maldonado/Iquitos). Het is ook veel goedkoper dan Argentinië maar wel zou je kunnen starten in Peru en eindigen en Buenos Aires bijvoorbeeld. Ik ken veel mensen die deze route gedaan hebben op een drietal weken. En lijkt mij goedkoper dan Brazilië - Argentinië.

Qua amazone hoorde ik al veel positieve dingen over Rurrenabaque, dit ligt in Bolivië (kan je bezoeken vanuit La Paz) en zou je gemakkelijk onderweg kunnen doen van Peru naar Argentinië. Bolivië is tensotte nóg goedkoper!

Alvast veel plezier gewenst!
Groetjes