Ik wil aankomende zomer naar Brasil gaan. Ik heb een aantal mooie reizen gezien waar ik in geinteresseerd ben. (sta ook open voor zelf een reis uitstippelen) Het enige wat nog ontbreekt is een reismaatje.
Ik ben Maaike, 20 jaar en kom uit Utrecht. Ik ben momenteel bezig met het leren van portugees.
Heb jij een soort van dezelfde plannen: stuur me een mailtje naar maaikemees - at- hotmail.com
Beste,
Uw keuze voor Brazilië is prima. Het zal niet tegenvallen. Vergeet zeker de Pantanalstraak niet grondig te bezoeken. Het zal een hoogtepunt worden in uw reis. Neem de Pantanal in het zuiden; rond Miranda. Ga tot Passo do Lontra. Neem nadien de bus tot Bonito. Ook zeer interessant. Vervolgens de bus via Dourados naar de watervallen van Foz do Iguaçu.
Tips voor de natuurstreken vindt u op mijn site: http://www.bloggen.be/erico
Het zal u zeker helpen. Besteed meer tijd in de Pantanal en laat desnoods Manaus links liggen. Het is ver en bijlange niet zoveel te zien en te beleven.
Te veel toeristisch uitgebuit.
Heeft u graag meer info omtrent bezienswaardigheden in Brazilië, mail me dan.
Veel reisgenot.
Eric
Beste,
Omdat uw keuze op Brazilië gevallen, zal ik u hierbij de volgens mij mooiste tocht beschrijven. Het is op eigen houtje goed zelf te doen. Vermits het land zo groot is, heb ik het minst aan reizen met het maximum aan bezienswaardigheden gekoppeld. Het reizen gaat steeds per bus. Wat tussen haakjes staat, moet u opzoeken in eender welke reisgids.
Vertrek: Amsterdam of Brussel richting Rio de Janeiro (bezoek Rio)
Neem de bus naar Ouro Preto (bezoek de historische goudsteden Ouro Preto, Mariana, Congonhas en eventueel Sao Joa del Rey en Tiradentes)
Reis ev. via Belo Horizonte naar Campo Grande (bezoek de zuidelijke Pantana)
Neem de bus naar Miranda of contacteer in het busstation van Campo Grande de organisatie “Discovery Pantanal”.
Bezoek de Pantanal rond Miranda en vooral rond Passo do lontra.
Neem de bus in “Buraco da Piranha” (iedereen kent dat aldaar) richting Bonito (bezoek Bonito en het mooiste daar is “Rio Suciri”)
Vervolgens met de bus naar Dourados en verder naar de watervallen van Foz do Iguaçu. (bezoek Foz do Iguaçu)
Reis stilaan terug ev. via Ponta Grossa (zie Vila Velha) naar Curitiba.
(bezoek Curitiba en maak vooral het treinritje naar Paranagua, stop eventueel in Morretes en kom via de unesco geklasserde “graciosa” terug. Neem hiervoor contact met de in het station steeds aanwezige agenten, biedt af)
Neem nadien de bus richting Sao Paulo en vooral de kust van Santos.
Kom langs de kust via oa Parati terug naar Rio de Janeiro.
Laat alle noordelijke bezienswaardigheden voor een andere keer. Het is te ver om in één keer te bezoeken.
Veel reisgenot, het zal u zeker niet bespijten.
Eric
Ik zoek al lang op internet voor een eigen rondreis. Ik bedoel een rondreis die ik zelf kan uitstippelen dus. Ik ben van half september tot half december in Brazilie. Ik zou graag willen rondreizen. Is het wel veilig? Ik ben een blonde meid. Maar wat ik ect graag zou willen weten is of er een site is voor rondreizen die ik zelf kan uitstippelen?
En Maaike… Helaas weet ik geen reisgenoot voor je. Hopelijk lukt het om een eentje te vinden.