Het is ons voornemen om in maart 2008 voor 3 maanden Brazilië te verkennen. Wij zijn vorig jaar in Natal e.o. geweest en daar :wub: geworden op het land en haar sfeer! Nu willen we in ieder geval de volgende steden zien: Rio de Janeiro - Ilha Grande - Paraty - Salvador - Foz do Iguacu - Curibita - Paranagua -Pantanal - Amazone. In de grote steden willen we het minst lang blijven, onze voorkeur gaat uit naar de de Pantanal en Amazone.
We zijn nu druk bezig met de voorbereidingen ( erg leuk), maar we willen graag antwoorden op de volgende vragen:
Is het verstandig om in NL expedities in Amazone & Pantanal te boeken of is het daar net zo makkelijk te regelen? En wat is goedkoper?
Wat zijn de hoogtepunten van de bovengenoemde plaatsen?
We willen liever over land reizen. Zijn de genoemde plaatsen gemakkelijk te overbruggen per trein/bus? Hoe zijn de verbindingen en wat zijn de kosten ongeveer? En anders: zijn de binnenlandse vluchten veilig en betrouwbaar?
Welke hostels in bovengenoemde plaatsen raden jullie aan? (Betrouwbaar/goedkoop/schoon)
Wij zien jullie reacties en antwoorden graag tegemoet!
Hallo Georgina,
Je kunt in ieder geval door heel Brazilie reizen met de bus. Bij alle stations kan je hier naar informeren. Anders kun je de binnenlandse vluchten met een gerust hart nemen. TAM en nog wat andere vliegtuigmaatschappijen vliegen naar alle grote steden. Als je wilt gaan vliegen, informeer naar een zgn. “Airpass”. Dit scheelt je geld en kun je geloof ik 5 keer vliegen tegen een gereduceerde prijs. (Kijk even bij ander berichtje in dit Forum over Airpass kopen!!) Deze kan je volgens mij al in NL bespreken. Ben hier niet zeker over, dus informeer even!
Ben ook wel in Rio en Salvador geweest, maar kan je, denk ik, het meeste helpen met Curitiba. Dit is een mooie grote stad (ong. 2x A’dam) met enkele interessante parken en een leuk centrum. Helaas is het zoals altijd: als je niet iemand kent die er echt woont mis je de leukste en mooiste dingen. Zeker omdat het zo groot is. Kan evt. wel proberen om jullie in contact brengen met een goede vriend van mij die in Curitiba woont. Misschien heeft die wat tijd om jullie het één en ander te laten zien.
In Foz ben ik 2 x geweest, en als ik de kans kreeg zou ik zeker een 3e keer weer gaan. Erg indrukwekkend!!
Hoor het wel als ik evt. wat voor jullie kan doen t.a.v. Curitiba.
Groet,
Alex
Misschien een open deur, maar neem een Lonely Planet mee. Alle busverbindingen etc. vindt je daar. Ik ben al 15 x die kant op geweest (ook verliefd op dit prachtige land) maar neem altijd een acuele reisgids mee. Treinen in Brasil werkt niet (behalve wat kleine touristische lijntjes). Je bestemmingen klinken goed, ben ik ook geweest. Tip: als je in Salvador bent, ben je ook vlak bij het eiland Moro de Sao Paulo. Geweldig om een weekje te zitten. Geen auto’s, veel capoeira, heerlijke stranden en niet duur. In de Pantanal kan ik je Pousada Arara Azul aanraden. Daar heb ik ooit als gids mogen werken. Ligt in Zuid Pantanal, en is gemakkelijk via het plaatsje Miranda te bereiken. Goeie reis