2,5 week door brazilie

Hai! Een beetje onverwachts ga ik 27 maart tot 13 april met een vriendin naar Brazilie op vakantie. Nu ben ik al aan het speuren op internet wat een beetje reeel reisschema is. We landen in Rio en vliegen ook weer vanaf Rio. Binnenlandse vluchten zijn we van plan te doen. Ben een natuur/snorkel/strand liefhebber, dus dacht aan Chapada Diamanthina, Pantanal, dan nog leuk strandplekje waar je kunt surfen enz.
Heeft iemand leuke suggesties voor deze korte brazilie ontdekkingsreis??
Thanx alvast!

Pantanal kun je in 4 dagen doen, maar ik hoor vaak dat men 1 week voor chapada diamantina nodig heeft? Dan is 2,5 week wat kort. Boven Rio ligt Arraial do Cabo waar je goed kunt snorkelen, daar in de buurt ligt Buzios. Goed voor een aantal stranddagen en evt surfen. Maar willen jullie ook nog dagen in Rio zelf doorbrengen? Want hier kun je uiteraard ook goed surfen.

Thanx voor je reactie! We willen iderdaad ook nog een paar dagen rio doen (aah denk dat we 2,5 maand moeten…) We zijn aan t twijfelen, misschien eerst naar chapada diamantina dan naar amazone/pantanal en dan terug naar rio of de plaatsen die jij aangeeft voor een paar dagen relaxen. Wat is leuker pantanal of amazone? Zit je in pantanal ook in t oerwoud of is dit moerasachtig?

Pantanal is moeras met veel dieren , amazone oerwoud en je zult minder dieren zien. In pantanal zul je verschillende activiteiten doen vanuit een pousada. In de amazone maak je vaak een boottocht van een paar dagen en slaap je hier ook.

Bedenk wel dat jullie ook met vliegen veel reistijd kwijt zijn. De afstanden zijn net als een gecomineerde reis naar nederland, spanje & turkije.

Bedankt! Ik denk dat we gaan voor Rio-Salvador/ Diamantha-Pantalan-Snorkelen, ik hoop dat dat te doen is in 2,5 week en anders moeten we wat skippen. Kun je makkelijk vanaf Rio naar Salvador > Diamantha reizen, had al ergens gelezen dat dat 7 uur met de bus is, gaan er ook binnenlandse vluchten??

Van Rio naar Salvador is 1600 km daar zou ik zeker een vlucht nemen anders ben je echt lang op weg.
Van Salvador naar Lencois (Chapada Diamantina) kan wellicht met een nachtbus gedaan worden zodat je niet heel veel tijd verliest.
Ik ben er eind november 2010 geweest en heb in een aantal dagen enkele hoogtepunten maar lang niet alles gezien.
Het hostel waar ik verbleef was Pousada dos Duendes die ook tours verzorgden.
Echter kan forumbeheerder Ixke ook van dienst zijn voor het Bahia gebied. Voor mij als alleengaande reiziger iets te prijzig maar wanneer je met z’n tweeën bent, lijkt het mij mogelijk een prima optie.
Salvador zelf was, behalve de oude stadskern, in mijn ogen niet zo heel boeiend maar heeft een prima strand en in de buurt zal vast ergens de mogelijkheid bestaan om te snorkelen.
Ik lees dat je dus ook bij Rio kunt snorkelen. Voor de stad zelf … als je van tevoren uitzoekt wat je allemaal wil zien en doen, heb je een dag of vier ‘nodig’.
Jammer genoeg kan ik over de Pantanal niets zeggen. Na Iguacu en de amazone ‘moest’ ik kiezen en heb voor de Chapada Diamantina gekozen. Absoluut zonder spijt maar de Pantanal zou ik graag ook een keer willen zien.
Have fun!

Hoi hoe gaan jullie het doen met vluchten? En met welke maatschappijen? Wij gaan in september/oktober 3 weken en zijn nog druk aan het orienteren. De afstanden amazone-iguazul-rio-salvador zijn zo groot dat we bijna alles met vluchten moeten doen, hopelijk zijn er goedkope vluchten te plannen. Veel plezier in ieder geval!!

Hai, bedankt voor de info! Weet iemand ook waar je makkelijk binnenlandse vluchten kunt boeken en als je ong. 3 vluchten boekt is het dan handiger om een airpass te boeken? Zo ja, waar? We willen Rio-Salvador en Salvador-Pantanal (is het dan handig om op Campo Grande te vliegen??) gaan vliegen en als dat niet lukt, Rio-Salvador en weer terug naar Rio.
Weet iemand wat handig is te doen?

Volgens mij is de airpass van TAM prima te doen, deze kost bijna 400 euro en je krijgt 4 binnenlandse vluchten, voorwaarde is alleen dat je de internationale vlucht ook met TAM moet boeken, wij willen dit via worldticketcentre doen of condor.de maar we zijn nog aan het uitzoeken hoe dit in zijn werk gaat.

Zonder reclame te willen maken, kan ik WTC wel adviseren.
Na eerst wat mails heen en weer met routes en routewijzigingen (ook van die Airpass) naar aanleiding van hun website ben ik uiteindelijk ‘gewoon’ in Amsterdam naar hun toe gegaan. Daar prima geholpen aangezien ze in hun systeem beschikking hadden over meer vluchtgegevens (dat leek mij in ieder geval) dan op hun website.
Geholpen door iemand die er ook het één en ander over kon vertellen (wel of niet een extra dag doorbrengen) en later hebben ze veranderingen door de luchtvaartmaatschappij ook op tijd doorgemaild en het ticket vervolgens aangepast.
Dat je de internationale vlucht óók met TAM zou moeten doen, is toen niet gebleken. Wellicht dat KLM/AirFrance in dezelfde alliantie zitten maar van die mogelijke verplichting heb ik echt geen last gehad.
Van de overvloedige sneeuw en in Parijs achtergebleven bagage bij terugkomst in NL des te meer maar daar kon WTC niets aan doen. :wink:

Als je dan toch in de pantanal bent, ga dan ook even snorkelen in Bonito.
Dit water is net zo helder als kraanwater.
Echt een leuke ervaring die je niet verwacht in dat gebied.

Echt hele mooie fotos, je kunt ze wel in een blad laten publiceren…

Ik wilde eigenlijk ook wel naar Bonito, maar kun je daar makkelijk komen vanaf Campo Grande? Of is het handig als je Pantanal bezoekt om ergens anders te landen en overnachten. We komen vanaf Rio en wilde binnenlandse vlucht pakken.

Ja dankjewel, als je iemand weet die interesse heeft graag. Ik probeer ze al jaren te “slijten”.
De reizigers gaan naar campo grande om daar hun trip door de pantanal te regelen. Als je aangeeft dat je in bonito afgezet wil worden aan het einde van de trip dan doen ze dat meestal. Het is niet logisch om weer helemaal terug naar campo grande te gaan. Veel mensen gaan daarna naar Iguazu voor de watervallen.

Wij willen dan eigenlijk vanaf Bonito naar Salvador reizen met een binnenlandse vlucht, is dat een beetje te doen of moeten we dan toch eerst terug naar Campo Grande?

dan zal je inderdaad eerst terug moeten. Bonito is maar een dorpje.

Oh! Okee, wel leuk om nog naar Bonito te gaan. Hoe lang duurt de reis van Campo Grande naar Bonito?

dat weet ik zo niet meer, paar uurtjes denk ik?

Met de normale (stop)bus van cruzeiro do sul zo´n 5 uurtjes, je kan vragen om in de buurt van je hostel/hotel te stoppen. (Bonito is niet zo groot)

Er rijden ook kleine busjes die maar 1 x stoppen onderweg en er ongeveer 3 1/2 uur over doen. Die kun je voor het busstation of bij 1 van de vele toeristenbureautjes in het busstation reserveren.

Tickets boek je het beste via www.voegol.com Wij hebben hier 4 binnenlandse vluchten geboekt. Rio - Campo grande, Campo grande - Iguazu, Sao Paulo - Salvador, Salvador - Rio. Dit kostte ons 370 euro per persoon. Dit is dus voordeliger dan de Airpass. Helaas is betalen via VISA of MASTERCARD een probleem via de website. Ik zou adviseren om contact op te nemen met de customer service via live chat op de website (werkt goed!!) Zij kunnen dan jouw vlucht voor jou reserveren. Dit houdt in dat je of in Brazilië in een GOL office betaalt, of je moet 3 uur van tevoren inchecken en dan kun je alle vluchten betalen.

Ik heb bijzonder goed rondgekeken en vergeleken en voegol kwam er verreweg het goedkoopste uit. Succes met boeken>>>

1 like

Dat zijn goede tips voor toekomstige Brazilië-reizigers !
Dank voor deze Dennis !