Reis Atlanta/New Orleans en West kust

Hallo, wij gaan in mei met zijn tweetjes naar Amerika en landen dan in Atlanta. Wij gaan dan met een huur auto van Atlanta via Gatlinburg, Nashville, Memphis, Natchez naar New Orleans. Over deze tocht doen we 10 dagen. Als iemand nog tips heeft dan lees ik dat graag. Daarna met vliegtuig naar Los Angeles en huren daar een camper, We gaan dan via San Diego, Tucson en willen dan graag de Apache Trail route rijden met de camper. Ik zou graag vernemen of iemand deze route weleens met de camper gereden heeft en of dit te doen is. Bij de meeste camperverhuurders staat dat deze route niet is toegestaan. Daarna via de Grand Canyon, Las Vegas, DeathValley naar het Yosemite Park. Dan via Stinson Beach, San Francisco, Carmel weer richting Los Angeles waar wij de camper weer inleveren. Voor deze tocht heb ik de camper 4 weken gehuurd. Als iemand nog informatie heeft heel graag.
Bedankt Alfred

Het onverharde gedeelte van Apache Trail is niet geschikt voor RV’s. Tot Tortilla Flat vanaf Apache Junction kan wel.

1 like

Wij hebben er inmiddels 3 camperreizen opzitten in het zuidwesten van Amerika. De 4de gaan we dit jaar maken. Misschien kun je wat tips of ideeën halen uit onze reisverslagen.

1 like

Het hangt natuurlijk van je plannen af hoe lang je ergens wil blijven. Je rijdt al door de Smokies op weg naar Gatlinburg. Ik zelf zou 2 nachten plannen in Nashville, 1 nacht in Memphis (hangt er ook vanaf wat je daar wil gaan doen) 2 nachten Natchez en 3 nachten Nola. Wij hebben toen ook nog een nacht in Vicksburg gezeten voor het Militaity Park. Neem van Memphis de route via Clarksdale.
In 4 weken kan je via San Diego Tucson rijden maar ik zie bv Page, Monument Valley, Bryce en Zion niet in je plannen.
Yeehaw

Ik heb dit ook nog niet bekeken, ik kan nog alle kanten op want ik geen enkele camping besproken. Bedankt voor de tips

Al eens aan de Natchez Trace Parkway gedacht. Erg mooie route die van Nashville tot in Natchez loopt. Je komt ook langs Tupelo, waar het geboortehuis van Elvis staat, en in Kosciusko,MS waar Oprah geboren is, mocht je dat interesseren.

New Orleans zijn we vorig jaar geweest, en dat was niet zo ons ding. En heet!! Niet normaal zoals de zon daar steekt; pappen en nat houden dus!
Leuk om eens gezien te hebben, maar de Smokies spraken ons veel meer aan. Chattanooga was ook wel een dagtrip waard!

San Diego vonden wij een geweldige stad, evenals San Francisco.
Los Angeles is een grote verkeerschaos, maar de bekende plekken zijn altijd een bezoekje waard. Wij hebben van noordoost tot zuidwest LA 2,5 gereden, dan heb je een beetje indruk van de omvang van deze giga-stad.

Tuscon was minder interessant dan Phoenix, maar ook daar verschillen de meningen. Het ligt er natuurlijk aan wat je wil gaan doen.
De Apache trail is niet te doen met een RV. We hadden een fullsize auto, en dat was soms nog krap.

We zijn vanuit Phoenix de White Mountains ingereden(Pinetop Lakeside–Springerville), en toen de Coronado Trail(AZ-191) richting Tuscon. Prachtige natuur, met uitzichten tot soms wel tot in New Mexico. Geweldig mooi. Er sprongen regelmatig herten de weg over.

De Grand Canyon is altijd de moeite waard te bezoeken. Erg indrukwekkend. Een bezoek aan Sedona is ook de moeite waard. Je kunt ook een stuk Route 66 langs Seligman, Kingman etc. nemen…

Kortom So much to see, and so little time…:zon02:

1 like

Voor de reia van Atlanta naar New Orleans zijn de hotels al door Jan Doets geboekt. Wij kunnen dus niet veel veranderen aan de verblijfduur. Ik zal dit wel allemaal meenemen zodat wij misschien de punten kunnen gaan bekijken. Voor de tocht met de camper is alleen de camper besproken dus daar kunnen we nog allekanten mee op.
Bedankt voor de reactie