We hebben onze Madagascarreis al na 2 dagen moeten afbreken wegens ziekte.
Ik had een parasiet in m’n darmen, de Entamoebe Histolytica.
En dat heb ik geweten ook.
Hevige diarree, hoge koorts (40 °C) en overgeven.
Na ruim een dag besloten om naar een hospitaal te gaan, ik was inmiddels in shock wegens uitdroging.
Daar hebben ze me weer op de been geholpen.
Na ontslag uit ziekenhuis pas na een week naar huis, wegens te volle binnenlandse vluchten.
Kortom, een drama.
We hebben alleen de Baobab Alley gezien in Morondava en zo’n 12 dagen in Chez Maggie gezeten.
Overigens, het personeel van Chez Maggie heeft ons zeer goed geholpen en waren echt begaan met ons.
Hopelijk toch nog wel een keer terug naar Madagascar en dan echt alles zien.
Inmiddels gaat het al stukken beter en van de verzekering krijg ik nagenoeg alles terug.
Behalve de 1e 2 dagen.
Die parasiet kan alleen nog ergens in mn lichaam zitten en over ca. 1 tot 1½ jaar in m’n lever gaan zitten.’
Tegen die tijd moet er een echo van m’n lever worden gemaakt, omdat de arts wil weten of dat ding er nog zit.
Zo ja, dan krijg ik geloof ik weer medicijnen krijg om die parasiet uit m’n lichaam te krijgen.
Ik ga dus het komende jaar nog niet terug naar Madagaskar, eerst wil ik weten of ik parasiet-vrij ben.
Vette pech dus.
Mogelijk al in nederland.
Echter na nog een aantal bezoekjes in het Havenziekenhuis in R’Dam, denken zij dat ik een voedselvergiftiging heb opgelopen. Ze denken wel dat ik die parasiet in m’n darmen had, maar dat die niet de oorzaak is geweest van m’n ziekte. Een parasiet veroorzaakt meestal niet zo’n narigheid, als dat ik heb gehad. Maar daar kom je nooit meer achter dus. Ik ga toch weer zachtjes aan, aan de volgende reis denken. En dan het liefst naar Madagaskar natuurlijk. Mijn vrouw denkt daar iets anders over en wil eerst naar een ande,r iets ontwikkelder, land toe. Kan ik me ook wel weer voorstellen. We zien wel!