Ziek in India

Hallo,

Tot nu toe ben ik twee keer in India geweest, beide keren een maand. Op beide reizen ben ik ook ziek geworden, maar dan ook echt flink ziek! De laatste keer was er nog een ziekenhuisbezoek, waarbij de arts mij drie dagen aan het infuus wilde houden. Lichtelijk enthousiast vond ik zelf, kreeg uiteindelijk een pillencocktail mee en was na drie dagen weer enigszins de oude. Afgezien van de standaard versnelde spijsvertering, vroeg ik me af hoe het met de andere reizigers ging.

Gert Jan

Behalve dan de bekende belhi Delhi…was de nasleep in Nederland problematischer. Bleek verschillende soorten parasieten te hebben opgelopen en moest aan een flinke antibioticakuur. Veel klachten en de geschiedenis herhaalt zich weer en ik hou er maar rekening mee dat het de komende zomer ook weer het geval is. Sommige hebben totaal geen klachten als gastheer… Ondanks de hygiene… maar dat heb ik er wel voor over.

Ben ik bang voor… Heb net enkele weken met een darminfectie gesukkeld en hoop echt dat ik zoiets niet meemaak in India… Wij zijn veel onderweg dus dat zou voor nogal wat ongemakken kunnen zorgen :disgust: