Hallootjes!!
Half april vertrek ik voor 2 maanden naar zuid-oost Azië. Ik wil heel graag naar Cambodja en Hong Kong. Nu had ik bedacht om op Bangkok te vliegen en dan een “rondje” te maken en dan van Bangkok naar Hong Kong te vliegen.
Nu heb ik niet echt een vraag over de route in de zin van welke plaatsen ik zou moeten bezoeken en of ik genoeg tijd heb. Door wat te speuren op dit forum denk ik dat ik wel genoeg tijd heb.
Mijn vraag gaat meer over welke kant ik het rondje op moet doen ivm het regenseizoen.
Twee opties:
- Bangkok - Vientiane - Noord Laos - Noord Vietnam - Hanoi - Ho Chi Minh - Cambodja - Bangkok - Hong Kong
- Bangkok - Cambodja - Ho Chi Minh - Hanoi - Noord Vietnam - Noord Laos - Vientiane - Bangkok - Hong Kong
Het liefst zou ik de eerste route doen zodat ik aan het eind zuid Cambodja kan doen en daar kan relaxen op het strand. Nu zou het dan inmiddels eind mei zijn en dan begint het regenseizoen. En ik heb dan mijn twee hoogtepunten als toetje (Angkor Wat en Hong Kong)
Als ik de tweede route doe dan kom ik met het regenseizoen in Laos aan.
Is het een probleem om eind mei in Cambodja te zijn? En af en toe een (flinke) bui is prima maar ik vind het zonde om op een tropisch eiland te staan als het bewolkt is…
Hebben jullie tips? Bedankt!