Regenseizoen in Thailand??

Hoi beste mensen,

Ik zou graag mijn tijd in Thailand gebruiken om te rusten op haar stranden. Zij het nu net het regenseizoen, echter. Zou men mij kunnen vertellen of het regenseizoen mijn doel onhaalbaar maakt?

Mvg,

Moonflower monk

regenseizoen bestaat over het algemeen uit een buitje en je kunt daarna gewoon weer bakken…

:slapen:Wij gaan steeds in februari-maart naar Thailand omdat men gezegd heeft dat de hitte gecombineerd met de vochtigheid moeilijk te verdragen is. Niet waar dus??

Hoi allen,

Dank voor de reacties dus verre. Is de hitte goed te doen voor iemand die wilt ontspannen op het strand voor de komende periode?

Tevens, welke locatie raden jullie aan dat enigezins internationaal is en toch een mooie natuur en strand te bieden heeft?

Ook: Hoeveel kost een budget guesthouse en een vegetarisch maal? Zodoende zal ik een overzicht kunnen maken van hoe lang ik verblijven kan.

Zou iemand mij ook het tijdsverschil met Nederland kunnen vertellen?

Mvg,

Jop

het is nu 5 uur tijdsverschil (later)
guesthouse kan 5 dollar kosten.
Een vegetarische maal 2/3 euro.
uiteraard kan het nog goedkoper, maar ook duurder.

Inderdaad het regen seizoen, dit is een probleem die op meerdere faura voorkomt.
Maak je geen enkele zorg om de regen, het is eerder een verfrissing dan een last.
Het zonnetje, die bakt je wel lekker bruin, niet vergeten je in te wrijven en af en toe eens te draaien, zoals een kip aan t spit, zodat je toch overal netje bruin bent.
De regen hangt meer af van je locatie, het noorden, isaan, bangkok zullen misschien wat meer buitjes hebben dan de eilanden in het zuiden van de Golf van Thailand daar is het Oktober en half Novemeber regen seizoen.

Een zonnige en regenloze vakantie toegewenst,

plonske

Hoi allen,

Dank voor de antwoorden. Welke plek in Thailand raden jullie aan voor een goede strand-ervaring?

Betreft het weer zie ik momenteel steeds “bewolkt, regen en omweer”. Niet een erg aantrekkelijk vooruitzicht.

Misschien zou ik me toch op een andere destinatie moeten richten. Echter, Thailand is nu juist goed betaalbaar voor een jonge reiziger.

Mvg,

Jop

Hoy,

Hier op Samui hebben we vannacht aardig wat regen gehad.
Nu is het 10.00 u en er is brandende zon met een helder blauwe hemel en geen enkel wolkje te zien aan de hemel.

Pas op het kan zeer snel keren, maar dit in beide richtingen.

Wens je het minste op regenkans kom eens op bezoek naar Samui.

Groetjes, :wereld:

Hoi Plonske,

Hartelijk dank voor de verwijzing. Ik zal me waarschijnlijk gaan orienteren op Samui. Is het makkelijk te bereiken? Is het goedkoop, en internationaal? Is het erg heet? Slechts wat (voor mij) praktische zaken. Ik zal in Beijing een Lonely Planet proberen te vinden. Anders maar ergens in Thailand zelf :-).

Vriendelijke groetjes,

Jop

Samui is makkelijk te bereikenen van goedkoop tot vrij duur.
Het duurste is met het vliegtuig, ticketje heen 3400 Thb maar wel het snelst +/- 1 uurtje vliegen.
Dan nog de trein vanuit Hua Lampong, centrum Bangkok, niet echt een idee wat dit kost maar een gissing +/- een 700 Thb tot Suratthanie, je reistijd 8 uurtjes.
Het meest verkozene is de nachtbus vanuit het zuid busstation in Bangkok.
s Avonds om 7.30 -8.30 vertrekken met een VIP bus 24 seat, heel confortable en de volgende morgen ben je op Samui tegen 7.00 u. voor de prijs van 650 thb overzet inbegrepen.
Tickets zijn ter plaatse aan het busstation te koop en het eerlijkst. Bij bookings kantoren durven ze nog al eens een beetje teveel rekenen voor een ticket.
Je vriend ’ Lonely Planet’ kun je overal verkrijgen hier in Thailand en is best een aanrader om verder te reizen in Thailand.
Het budget die nodig is voor een overnachting gaat van 250 Thb tot high-end.
Prettige reis en misschien zie ik je bruin bakken ergens op een van de mooie stranden hierop Samui.

Plonske :vak02: :vak02: :vak02:

Geweldig,

Dank je wel :-).

Groetjes,

Jop

Een belangrijke vraag die ik bijna vergeten was: Als Nederlander, heb ik een visa nodig? Ik heb gehoord dat je de eeste maand geen visa nodig hebt. Zou iemand mij hierover kunnen inlichten?

Mvg,

Jop

EDIT: http://www.samui.org/general/weather.htm beschrijft mijn bezoeksperiode als een slechte bezoekerstijd. Ik heb u hier niet aangegeven in deze periode te gaan. Vanaf september tot wanneer dan ook. Veranderd dit de inhoud van uw replies?

Als je een ticket hebt naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen heb je geen visum nodig. Als je dat ticket niet hebt, heb je een viusm nodig. Kun je aanvragen bij ambassade Den Haag/consul Amsterdam.