Regen in San Pedro- doorgaan tours naar uyuni

Hallo!

Wij zitten op het moment in Vicuna en willen woensdag naar San Pedro. Nu vernemen wij dat het daar afgelopen twee weken nogal heeft geregend en alles in overstroomd, wegen onbegaanbaar zijn en de zoutvlakte naar Uyuni onderwater staat. Ook dat de landmijnen daar zijn gaan drijven en dus op plekken zijn terechtgekomen waarvan men niet weet waar…

Kortom; weet iemand of er tours vertrekken naar Uyuni, de drie-daagse? Is het dorpje overspoeld met reizigers die wachten op de tours?

Alvast bedankt!
Groet,
Femke

Hallo Femke,

Raar, maar inderdaad heeft het veel geregend de afgelopen tijd in de droogste woestijn ter wereld, en dat heeft nogal wat problemen veroorzaakt.

Wat betreft de meerdaagse tour naar Uyuni, ik denk dat je het best contact kunt opnemen met een lokale touroperatar in San Pedro voor het laatste nieuws, bv. Volcano Expediciones:

Telefoon: (56-55) 851023
E-Mail: vulcanochile@gmail.com
Adres: Caracoles 329 B

groet
:vak02:

Bedankt voor je reactie, we gaan straks even bellen. Het is echter lastig te beoordelen wie je vertrouwt en wie het bij het juiste eind heeft… Er zullen operators zijn die enkel geld willen verdienen en zeggen dat de tours doorgaat ongeacht de veiligheid met bijvoorbeeld mijnen.
Wij moeten erna vrij snel door naar La Paz voor onze terugvlucht en weten ook niet of de wegen vanaf uyuni dat toelaten.

Ik neem aan dat dit reisbureau een goede reputatie heeft?

Bedankt!

Hallo Femke,

Een paar jaar geleden hadden we een tiental fietsen gehuurd bij Volcano om met een groep naar laguna Cejas de fietsen (kan ik je aanraden mocht je langer verblijven in San Pedro), vandaar dat ik ze persoonlijk ken, absoluut geen problemen gehad…

Over hun tour naar Uyuni kan ik niet beoordelen, maar ze zijn al heel wat jaartjes actief in San Pedro.
Als handige tip om het koren van het kaf te scheiden wat betreft reisbureaus kan ik je aanraden bij het gemeentelijke toeristenkantoor langs te gaan en het boek “libro de sugerencias” eens goed door te nemen, daarin laten andere toeristen goede of slechte kritieken achter over reisburootjes, hotels, restaurants, etc, etc.

Als het gevaarlijk zou zijn vanwege weggespoelde landmijnen zou niemand het in het hoofd halen om dan toch te gaan. Ik had gelezen in de krant dat dit probleem speelde bij de grens met Peru overigens.

:vak02: