Red Centre in december

Hoi,
Ik ben de maand december in Australie en had bedacht o.a. een aantal dagen in Alice Springs te verblijven. Nu lees ik hier en daar dat het klimaattechnisch daar niet zo prettig is in december. Is het echt zo erg of is het wel het proberen waard? Heeft iemand ervaring?

Heel heet en veel vliegen. Maar dat geldt ook voor de maanden voor en na december. de beste tijd van het jaar is dus in hun winter, maar dan is het 's nachts weer koud. Zo is er altijd wel wat :wink:

1 like

Hoi,

Ik ben een paar jaar geleden in het Red Centre geweest eind december. Warm natuurlijk, maar als je voorzorgen neemt (genoeg water, zonnecrème, hoofddeksel) is het geen enkel probleem. Wel best 's ochtends heel vroeg opstaan, om vooral te kunnen genieten van de koelere uren van de dag.

Hoi!
Ben net terug uit AUS en ook in Red Centre geweest. Het is een héél nat jaar voor the northern territory (normaal 17 mm, nu al 600 mm!!), dus de temperaturen vallen nog mee en ja, ook een buitje kan. The red centre is héél groen op het moment. Gewoon doen dus (wel zonnenbrand, genoeg water en een hoed mee, dan komt het goed), het is echt prachtig.
Groet!

Ja wij waren er in november, ook erg heet. Kwestie van 5 uur opstaan en zes uur op pad tot aan de middag. Daarna spaarzame schaduw opzoeken met een goed boek en veel water, en zo min mogelijk bewegen. en 's avonds kwamen we weer wat tot leven.

Het is inderdaad niet de meest praktische kant maar er is inderdaad altijd wel wat. Ik zou het er niet voor laten hoor!!

Een vliegenmepper en flynets zij n populaire attributen.

Ja… die… de vliegen… was ze BIJNA vergeten…

Maar zo´n net om je kop vind ik wel een beetje voor mietjes, of amerikanen, maar das eigenlijk het zelfde.

Wat wel een goede is, zo´n bush-hat, een slappe cowboyhoed met van die touwtjes aan de rand

http://gpdhome.typepad.com/.shared/image.html?/photos/uncategorized/kurkhoed.jpg

foto´s uploaden lukt me nog niet zo goed geloof ik…