Temperatuur Quensland

Wij zijn van plan om eind juli tot en met eind augustus naar Australië te gaan :yes: . Het reisdoel is onder andere Fraserisland, Queensland en Alice Springs. In die periode is het winter in die gebieden, nou is mijn vraag wie o wie ons kan vertellen wat die winter precies inhoudt. Wat is de temperatuur in deze gebieden en hoeveel neerslag :storm: kan er vallen. Op het net lees je dat het er veelal rond de 20 graden is, dit vind ik persoonlijk aan de koude kant. Hopelijk kan iemand die ervaring heeft opgedaan mij betrouwbare informatie geven.

Quensland moet uiteraard Queensland zijn :slight_smile: !!!

Ik ben zelf niet in Queensland geweest (nog), maar een studiegenootje komt daar vandaan en raad aan dat juli en augustus een goede tijd van het jaar is om er heen te gaan. De winter is nooit echt koud, en regen valt er ook niet veel.

Als je in de zomer gaat is het vaak super benauwd en ook heel droog. En het ligt er ook maar net aan waar je heen gaat, Queensland is nogal een groot gebied dus er is ook wel verschil tussen noord en zuid, zee of country etc.

een vriend van mij woont in het zuiden van queensland (brisbane). Het is daar in de winter zelfs snachts nooit onder de 10graden. Hij noemt het altijd de eeuwige zomer, met in de " winter" zo’n 20grade, en zomers tot bove de 40. Als je nog noordelijker in queensland gaat is het in december januarie, vaak tege de 50 graden en ergg benauwd, niet echt aan te raden dus.
Over het algemeen is het er ook vrij droog, alleen als het regent komt het ook echt met bakken uit de hemel!! dus presies het tegen over gestelde vd dagen durende hollandse miezer bui-en;)
in iedergeval veel plezier met jullie reis!!

Hoewel nooit naar Fraser Island gegaan denk ik dat 20c op zich best aangenaam is. Voor wat betreft winter en wat dat inhoud, denk ik dat dat met name geldt voor Australiers, en dat je de term winters niet moet vergelijken met wat wij onder winters verstaan. Ik vind het Noorden van Australie zoals ik het ongeveer weet lijken op de weersituatie die je tegenkomt in Port Moresby Papua New Guinea, droog tropisch, aparte tropische vegetatie, enigzins benauwend, en qua regen kan het met bakken uit de hemel vallen. Ik heb er geen zicht op hoe het in Queensland staat vwb weer, ben altijd transit geweest in die regio; Cairns, Townsville, en Brisbane. Wellicht dat iemand anders je hiermee kan helpen. Alice Springs lijkt me in ieder geval warm genoeg voor de Australische winter begrippen…

Veel plezier, en goede reis.