November australie

Hee!

Begin november wil ik voor 2-3 maanden naar Australië vertrekken.
Er staat nog niets vast en dat wil ik ook zo weinig mogelijk doen.
Nu was mijn plan om te beginnen in Darwin, daar 3/4 dagen te blijven om over mijn eventuele jetlag heen te komen en dan met de trein/auto/liftend naar Alice springs te gaan. The red center is namelijk iets was hoog op mijn lijstje staat om te zien.
Ik twijfel echter een beetje vanwege het seizoen (begin regenseizoen). Is het begin november daar nog te doen of is het dan ook al extreem heet en regenachtig?

Heeft iemand hier ervaring in? Zouden jullie dit zo afraden of is het voor een paar dagen wel te doen in Darwin?

Ik ben tijdens het eind van het regenseizoen in Indonesië geweest en vond dat wel te doen. Is Australië vergelijkbaar?

Thanks!

Groetjes Evy

Hallo Evy,

warm is het er wel. Oktober en november zijn gemiddeld de warmste maanden. Begin november gaat qua regentijd nog wel. Je schrijft dat je 3 à 4 dagen Darwin wilt doen en dan naar Alice Springs etc. Maar je slaat toch Kakadu/Litchfield en Katherine Gorge niet over, als je er zo dichtbij bent? Natuurlijk moet je ter plekke de weerberichten in de gaten houden. Echt extreem weer wordt vroeg genoeg aangekondigd. En omdat je een behoorlijk lange periode hebt, kun je eventueel wel een paar dagen vertraging lijden. Wat ga je trouwens verder nog doen. Darwin en het Red Center kun je in een maand tijd uitgebreid bekijken.
Ik zou direct na aankomst in Darwin eens op de mededelingenborden van hostels kijken. Wellicht tref je iemand die dezelfde kant op gaat. Of doe hier een oproep in het reisgenotenforum.
De trein stopt alleen in Katherine, en daar heb je een paar uur wachttijd. http://www.greatsouthernrail.com.au/fares_and_timetables/timetables/the_ghan_timetables/
De Greyhound bus geeft je meer mogelijkheden om je reis te onderbreken. Wel voor 24 uur want de bus rijdt één keer per dag. Bus Timetable | Greyhound Australia

Tot slot het weer in Darwin: http://www.weatherzone.com.au/climate/station.jsp?lt=site&lc=14015

Veel plezier met plannen.

Willem

Hoi Willem

Bedankt voor je reactie!
Natuurlijk wil ik ook naar Kakadu en Katherine Gorge! :slight_smile: Dat gaat tussendoor zeker gebeuren. Maar het ging mij vooral om de grote lijnen en het weer in het noorden.

Vanuit Alice Springs wil ik naar Cairns vliegen en dan de oostkust afdalen zodat ik met de feestdagen in Sydney ben. Daarna nog verder naar Melbourne en Adelaide (+ kangaroo island).

Bedankt voor je tip van de bus. Die had ik nog niet gezien en ik ga me daar zeker verder in verdiepen.

Heb je verder nog tips/dingen die ik zeker niet mag missen?

Hallo Evy,

Als ik zo je plannen lees, doe je er goed aan er drie maanden van te maken, als dat kan. En ik zou echt werk maken van het samen reizen, vooral langs de oostkust en verder naar Melbourne en Adelaide. Dat maakt je zo veel flexibeler. Ik heb van Cairns tot Adelaide routebeschrijvingen met wat bijzonderheden. Dat zijn diverse Word bestanden. Als je me via een PB een mailadres stuurt kan ik ze je mailen en de bestanden er aan hangen.
Groet,
Willem