Hi, wij zijn een stel op wereldreis en over een maandje (november) vliegen we naar Darwin voor ons Australië avontuur. We willen busje kopen en dan van noord naar zuid rijden om vervolgens via de oostkust weer omhoog te rijden in de periode november-februari. Echter vraag ik me af of het noorden niet te nat is en het centrum/de outback niet ondragelijk heet en we onze route beter kunnen herzien. Iemand tips/ wijze raad?
Hee,
Ik vertrek zelf ook in november naar Australië en blijf er 4 maanden. Mijn plan is om in ieder geval de oostkust af te reizen en mij is geadviseerd om i.v.m. het klimaat van boven naar beneden te reizen. Ik begin dus in november in Cairns en reis de oostkust af naar Melbourne.
Het regenseizoen begint in Cairns rond december geloof ik, dus hopelijk ben ik daar dan net op tijd weg en reis ik met de zon mee naar beneden.
Voor beiden geldt dat de planning niet erg gelukkig is. Darwin begint in november flink op te warmen terwijl de luchtvochtigheid oploopt. In Uluru is het in november/december 35 graden. Uluru - climate, averages and extreme weather records
Ai, dat zijn niet de beste maanden voor het noorden! Zou. Het een optie zijn om van Darwin naar Cairns te rijden en dan af te zakken naar het zuiden? November en december zijn al behoorlijk warm en heel vochtig in het noorden. Daarna komt ook zeker de regen en mogelijk cyclonen en overstromingen. Niet fijn.
De warmte bij uluru vind ik zelf beter te doen omdat het ‘droge’ warmte is. Het vochtige bij, met name, Darwin en zeker Kakadu np maken het vrij heftig om daar te zijn.
In hetzuiden blijvem is wat dat betreft prettiger, inderdaad bv perth-brisbane via zuidkust.
Dank voor alle tips!! Ik denk dat we in Darwin kijken wat we doen… Op dit moment denk ik dat we het noordelijke deel snel ontvluchten en naar het centum afreizen (als de hitte te dragen is) en het noorden voor een andere (mogelijke) keer bewaren. Dan hebben we extra tijd in het zuiden. In het stuk van Perth naar adelaide zitten niet bijzonder veel highlights volgens mij en we zouden toch graag het centrum zien. Mochten er nog tips zijn houd ik me aanbevolen, erg fijn