Hulp gevraagd

Ik heb even wat hulp nodig;

Wij willen volgend jaar naar Australie voor een maand, op bezoek bij een oom…in Darwin.

Maar we willen ook graag naar de Oostkust. We zitten er nu aan te denken om aan de Oostkust te beginnen, daar een stuk te rijden, dan naar Alice Springs en vandaar met een binnenlandse vlucht naar Darwin.

We zitten de volgende vragen:

  • Allereerst, is er iemand die iets soortgelijks heeft gedaan en wat is de ervaring?
  • Wat is de beste route van ong 3 weken aan de oostkust en dan Alice Springs?
  • Het weer in Darwin verschilt van de oostkust, is er een tijd dat beide kanten gematigd weer hebben?
  • We hebben vaker een rondreis met de auto van hotel naar hotel gemaakt, is dit te doen in Australie?
  • kosten van een binnenlandse vlucht?

Ik hoop dat iemand ons wat verder kan helpen!!

Alvast bedankt!!

Hoi Lieky,

klimaatverschil heb je het gehele jaar door, alleen is het verschil in voor- en najaar iets geringer. Het zijn 3000+ km van noord naar zuid, dus da’s behoorlijk wat. Darwin zit veel dichter bij de evenaar…

Als je met de auto gaat rondreizen wel rekening houden met de drop-off kosten, als je geen rondje doet. Deze kunnen makkelijk hetzelfde als een week huur kosten. Het verkeer in Australie is goed te doen, maar het openbaar vervoer is ook erg goed. Misschien terplekke in b.v. Sydney een auto voor de omgeving huren en dan verder naar de volgende lokatie met het o.v.? Is maar een ideetje :wink:

Wij hebben vorig jaar Sydney - Melbourne - Adelaide gedaan met Firefly bussen http://www.fireflyexpress.com.au/FFWebBooking/index.asp (beiden duren ongeveer een 9 - 10 uur) en middels een tour met overnachting in Coober Pedy naar Alice Springs. Alice Springs - Cairns - Sydney hebben we gevlogen.

Binnenlandse vluchten zijn vaak het goedkoopst als je lang vooraf boekt. Kijk b.v. voor prijzen op deze site http://www.jetstar.com/au/en/index.aspx

Succes!

Welke tijd van het jaar kunnen jullie gaan ? Beste tijd voor jullie plannen is september.

We willen inderdaad rond die tijd heen gaan. Bedankt voor de reacties, ik ga weer even verder puzzelen!