Reisadvies in Australie November 2009

In november 2009 land ik in Sydney.

Nu ben ik op zoek hoe ik het beste kan reizen ivm het klimaat in Australie. Maar ik word niet echt wijzer van alle websites. Dan is het dus zomer in Sydney. Maar verder kom ik niet echt. Want volgensmij zit ik dan een beetje vast. Ik lees dat de beste reistijd voor het noorden mei t/m oktober is. Dan kan ik wel naar beneden gaan (Daar is het volgensmij wel mooi weer). Maar als ik dan in Zuid Australie kom (tegen januari?) dan is het daar winter ofzo?

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen hoe ik t beste kan reizen?

Ik reis met een motor, dus het weer is wel belangrijk voor mij. Het ticket heb ik al geboekt.

alvast bedankt!

Hallo,

In november is het inderdaad zomer in Australië. Maar het is nog niet te heet. Het zuiden is dan zeer aangenaam om rond te reizen. Het noorden daarentegen is warm en vochtig, minder aangenaam in die periode. Als je naar Central Australia wilt, ga je best rond september, in de zomer is het daar veel te heet.
De zomer is zuid-Australië loopt van ongeveer november tot februari als ik me niet vergis.
Je hebt nog wel wat tijd om voor te bereiden. Handige boeken zijn die van Capitool en de Lonely Planet

Veel plezier!