Rechtstreeks Brussel - Mombasa

Ik ge met Thomascook heen, Jetair terug , weer een weekje kamperen bij Mwende :cheer:

Heen 149 €uro, terug 235 € (all in)

>>>
TUI

dat is dan € 384 dat is een erg goede lage prijs
veel plezier dan maar, maar een weekje is ook zo weer voorbij
als je lekker relaxen kan daar aan het mooie strand
twee weekjes was ook niet verkeerd geweesd
groetjes ook aan mwende

murugi

Vanaf 450 eurokes heen en weer Brussel -Mombasa met Jetair ofwel met KLM vanuit Antwerpen -Centraal naar Nairobi voor 486Euro.
De prijzen kunnen weinig lager in november!!

hoe waar en bij wie? alleen in november?

Januari, Febrauari , Maart etc. http://www.klm.be (en dan invullen vanaf ZWE of ZYR) op NBO

Ok ga nog een keer proberen. Heb het net gedaan, maar lukte niet op mijn data.

Ethiopian airlines the new spirit of Africa.
Mijn eerste keer met Ethiopian airways dat is afgelopen november, geboekt via cheap tickets begon al niet zo best.
Vertrek vanaf Dusseldorf daar bleek voor ons nog geen boeking gedaan te zijn, geen probleem, we konden gewoon mee met een vroegere vlucht maar moeten dan wel wat langer wachten in Franfurt voor de aansluiting naar Addis Ababa.
In Addis Ababa aangekomen gewacht op volgende aansluiting. Oproep om nu in de bus te stappen om naar het vliegtuig vervoert te worden. Allen in de bus en maar wachten tot die vertrekt. Wat schetste onze verbazing toen we na 10-15 minuten worden verzocht om uit te stappen en terug te keren naar de wachtruimte!!! Mededeling van het personeel was; het vliegtuig was nog NIET klaar, zij zijn hem aan het repareren!!! En het zou nog een uurtje of langer duren dus krijgen wij een lunch aangeboden.
Na enkele uren kwam de mededeling van, wij kunnen de vlucht morgen zelfde tijd uitvoeren. Betekent dat we exact 24 uur vertraging hadden. Paspoorten inleveren en zij zorgen dat wij in verschillende hotels ondergebracht werden op hun kosten diner, kamer en ontbijt, excl drank.
Geen sorry, excuses of beleving van hun kant. Als dit, The new spirit of Africa is of moet worden dan ziet het er wel erg treurig uit.Vliegtuig van binnen zeer slecht onderhouden, kapotte stoelen vies en slecht onderhouden.
Dus voor ons zal het wel “nooit” meer ethiopian worden, nee NOOIT.

Ben nu op 31 october 2012 met ethiopian vertrokken v.a. Dusseldorf.
Bagage max. 23 kg en bij overschrijding extra bijbetaling va 11€ per kg.
Deze informatie van ethiopian airways gekregen na telefonisch kontakt.
Januari 2012 met KLM gevlogen, per persoon 2X 23kg= 46kg p/p vrij ruimbagage en daarbij nog mag je 1 suk handbag hebben.
Ik ga dus na mijn laatste ervaring nooit meer met ethiopian airlines.

ik weet niet of Air-Berlin nu nog vliegt van dusseldorf-mombasa
maar dat was TOP
ook Swiss-Air/ Edelweiss van amsterdan via zurich naar mombasa was Top

Edelweiss Amsterdam -Mombasa op 2 december ;terug 17 dec 456 +405 =861 euro .Dat is 400 euro meer.
Air Berlin verreist registratie ,niet geprobeerd .

october en november is het altijd goedkoper
december en januari zijn vaak duurder

b.v in november kon je met arke van amsterdam-mombasa voor iets meer dan €500
in december januari kan het oplopen tot zelf boven de €1000

Heb afgelopen oktober met ethiopian gevlogen, geboekt via vliegwinkel.nl. Heen- en terug tussenstop in Parijs en Kilimanjaro, van Brussel naar Mombasa. 4 uur wachten in Addis, dit was beide bij mij van tevoren bekend. Vliegtuig vertrok op tijd en kwam alleen terug op Brussel met vertraging van 20 min. aan. Verder was alles volgens planning. Mocht 2x 23 kg. bagage meenemen (op internet na te checken op de eigen website).
Op terugweg vanuit Addis naar Brussel een dubbele boeking op mijn stoel, dit was binnen 10 min. opgelost. Vliegtuig was netjes, helaas geen ‘eigen’ audio-set, dat was het enige minpunt. Verder totaal geen op- of aanmeerkingen op Ethiopian. De vlucht was ong. 100 euro goedkoper als een andere die ik kon boeken, terwijl ik bij de andere maar 20 kg. bagage mee mocht nemen.

Ik vlieg meestal met egyptair. DAt heeft mijn voorkeur omdat de overstaptijd maar een uurtje is. Service moet je niet verwachten. Maar 't is dan ook goedkoop. Heb ook met Ethiopian gevlogen, prima, lekker veel bagage mee, da’s echt een pluspunt. Overstap lang in Addis, maar goed dat weet je van te voren. Niets slechter dan Egypt. Laatst met Transavia gevlogen (ergens anders naartoe), wel vriendelijk lachende dames, maar alles moest betaald worden aan boord en geen beenruimte.