realistische planning?

Haha, nee teveel meenemen gaat ons niet lukken denk ik, het is altijd een sport wie van ons twee de lichtste tas heeft. Misschien heb ik met het woord inpakstress lichtelijk overdreven :wink: Neem je zo’n frigobox wel mee van huis of koop je die ook daar en laat je die weer achter?

Die frigoboxen kan je hier overal te kust en keur kopen, bij elke grote supermarket en vul deze met ijsblokjes, te koop bij de benzinestations en je houd alles goed koel. Zeker ni, erg heet rond Johannesburg en erboven! ( boven 35 graden tot 42 graden). Heerlijk

fijne reis

1 like

In ieder geval frigobox ginds kopen en je doet er altijd wel iemand een plezier mee vooraleer je de terugvlucht aangaat. Desnoods laat je ze in de huurauto achter.
Ijs kopen wij nooit, want dat smelt nu eenmaal en dan ligt jouw kaas en salami in het water! Wij vullen een paar lege frisdrankflessen met water en leggen die 's nachts in het vriesvak (0,5 L zijn het best te “stapelen”). Zo heb je bovendien altijd extra drinkwater bij!

Groetjes. Toetske

1 like

Moet je wel een vriezer hebben waar je overnacht en die is niet overal. Dus ijsblokken, desnoods even in verschillende kleine plastic zakjes doen, scheelt ook weer veel water in je koolbox en je eten, drinken. En o ja neem altijd voldoende water mee, want met de hitte moet je veel drinken.

1 like

En anders vraag je 't toch gewoon aan de eigenaars. Werd ons nog n o o i t geweigerd!

Voor als je geen flesjes of vriezer hebt kun je handige zipp lock zakjes gebruiken, te koop bij Blokker e.d. Deze kun je goed vullen met ijsklontjes en sluiten goed af.

2 likes

Van Olifants kamp uit de panoramaroute doen is een beetje ver misschien. Je kunt de panoramaroute doen vanuit Graskop naar Hoedspruit, dan heb je het meeste adembenemende uitzicht over de 3 rondavels en de blyde river canyon aan het einde van de middag. Als de zon gaat zakken, en dan kun je de meest prachtige foto’s maken.

Groetjes vanuit de bush,

Corné.
Amukela Game Lodge.

1 like

Ha Corné, even checken; we hebben twee dagen (dag één 's ochtends vertrekken, dag twee 's avonds vliegen) om van Olifants kamp naar Jo’burg airport te rijden, dat willen we doen via de Panoramaroute (en op welk tijdstip we dan waar zijn moeten we denk ik niet teveel mee willen, want we moeten nou eenmaal ook dat vliegtuig halen), is dat niet haalbaar?

nee de Panarama route kost je echt een hele dag en dan nog naar Johanneburg rijden, is niet raadzaam, Het is vroeg donker namelijk.(rond 18.00 uur) en ik raad je niet om de hele weg naar Johannesburg in het donker te rijden, het is pikkedonker namelijk. En als er onderweg wat gebeurd, (lekke band of zo) ja dan haar je je vliegtuig niet.
groet,

1 like

Volgens mij had ik ergens gelezen dat het van Kruger naar Jo’burg 7 uur rijden was. Toen had ik bedacht dat inclusief het stuk in het park (volgens de site 3 uur, dus reken ik op minstens 4 uur) we het via de Panoramaroute wel in twee dagen konden doen. Maar misschien niet zo goed gepland dus en niet genoeg rekening gehouden met 18:00u op het vliegveld te willen zijn. Bedankt voor jullie reacties!

Zou ik niet doen, je kunt het beste 1 volle dag voor de panoramaroute uittrekken. Vanuit Olifants naar Jo;burg, als je 20:00 uur of later vlieg kan wel.

Je kun anders voordat je het Kruger park ingaat eerst de panoramaroute doen, en daarna naar Kruger? Rondom Hoedspruit is ook vanalles te doen wat de moeite waard is: boottocht op de blyderiverdam, bezoek moholoho rehab. centre, gamedrives in private game reserves, etc.

Groetjes uit de bush,
Corné.
Amukela Game Lodge.

Vanaf Phalabwora is het ongeveer 6 uur rijden, vanuit Hazyview ongeveer 4 uur rijden. Maar in net donker rijden raad ik je zeker niet aan.

We vliegen rond 22u maar inderdaad willen we zoveel mogelijk vermijden om in het donker te rijden… Misschien dat we voor Kruger de route wel kunnen omgooien. Nouja, ik ga er nog eens even over nadenken.