Ik vertrek over 1,5 week naar India… en nu zit ik een beetje over mijn Route te denken… ik wil niet alles vast leggen maar ik heb eigenlijk wel een paar dingen die ik absoluut wil zien… Maar Ik vraag me af of het realistisch is om dat in de 5 weken die ik daar verblijf te doen.
Zoals:
De hymalagebergtes zien/intrekken
Naar Agra
Varanasi
Jaipur
Een national park aan doen!
Naar de andaman eilanden/nicobaren.
-calcutta
Kunnen jullie mij advies gevne en of dit realiseerbaar is in 5 weken tijd???
heb er in ieder geval al superveel zin in!!:cheer:
Alles kan. Realiseer je wel dat afstanden groot zijn en dat je in India reist.
Waat vlieg je naar toe?
Vanuit Delhi ben je zo in Agra.
Van daaruit ook zo in Jaipur, maar Varanasi is dan ook weer totaal de andere kant op, vanuit Agra zit je in een dag (nacht) in Varanasi, wat zeer de moeite waard is. En in twee dagen, via Patna in Kathmandu. (alles over land, wel te verstaan)
Vanuit Kathamandu gaat er een bus naar Darjeeling, wat 80 km ten noorden van Calcutta ligt. Met de toytrain naar beneden, geweldig.
Ik vermoed dat je vanuit Calcutta een vliegtuig kunt nemen naar je droomeilanden, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Calcutta vond ik altijd fascinerend, hoewel het wel wat jaartjes geleden is dat ik daar voor het laatst ben geweest. Je zit overigens vanuit daar óók zo in Burma, als die vlieglijn nog bestaat, en Burma is helemaal fantastisch, op het bewind na.
misschien is het wat veel. zelf ben ik 3 weken in N india geweest. Delhi-jaipur-jaisalmer-jodhpur-udaipur-varanasi.
om naar de andaman einlanden te gaan moet je inderdaad naar calcutta en daar een vlucht pakken. ik neem aan dat je daar door wel een dag of 5 wilt blijven?
Ik zal als ik jou was kiezen voor n india + de bergen of N india+ adaman. alles is wat veel, aangezien de afstanden erg groot zijn. zelf wilde ik ook naar de adaman gaan, maar je bent veel tijd kwijt om er te komen.
Deze winter bijna vier weken in India doorgebracht, keep it small! Beter een aantal dingen echt goed zien en beleven dan razendsnel langs allerlei bezienswaardigheden te sjeezen. Reizen is een feest maar in India regelmatig ook een beproeving. De orginele reisplannen heb ik flink ingekort ( oa. door vertraging, lange afstanden, weeromstandigheden) Ook al waren de kosten relatief hoog heb ik ook tien dagen een chauffeur met auto geregeld dat reist ontspannen en je kunt zelf meer genieten en zien en veel makkelijker ergens stoppen om foto’s te maken. Je hebt op deze wijze wat makkelijker toegang tot het rurale deel van India.
Tip! voordat je zoals in voorgaande post gesugereerd India verlaat, wel even heel goed navragen of je dan ook het land weer inkomt! De visa regeling is vorig najaar veranderd en aangescherpt, een trip via India naar Nepal reizen is hierdoor erg lastig geworden indien je geen multi entry visa hebt.