Geen internet toegang ?!?!
Groeten uit de rimboe.
Geen internet toegang ?!?!
Groeten uit de rimboe.
Nu ikzelf had enkele maanden geleden ook een berichtje geplaatst op het Iranforum en Mevr Arbil had het ook verwijderd zonder enige redenen.(van stoken was er helemaal geen spraken van)Ze had op zijn minst een pbtje kunnen sturen met de reden waarom ze het heeft verwijderd!!
Daarom had ik ook gezegd in mijn vorige quote,zou het niet beter zijn dat moderators of forumbeheerders een pbtje sturen naar de betrokkende als er een vraag/antwoord wordt verwijdigd??Het zou het leven hier op wwz heel wat gemakkelijker maken.
Nu dat Jenny fouten heeft gemaakt daar heeft wwz een punt,maar ineens schorsen zonder boe of ba vind ik de verkeerde oplossing!!
Mijn vraag ook aan de redactie zou het niet wenselijk zijn om een huisregel lijst op te stellen?
In iedergeval hoop ik dat het wwz de ban van Jenny annuleerd en dat we deze nare questie kunnen vergeten.
georges.
Jenny is de gebeten hond omdat zij voorlopig een ban aan haar broek heeft.
Jurjen ik proef uit jouw eerdere reactie dat Rosa het als een misverstand aan het wegzetten is (correct me if I´m wrong) en neem van mij aan dat is absoluut niet waar!
Weer een dag voorbij zonder reactie van de redactie…
Is dit de bekende strategie: wachten tot de gemoederen zijn bedaard en dan pas reageren??
Dat kan dan blijkbaar nog wel even gaan duren.
@Georges: zoals je wellicht hebt kunnen lezen heeft Rosa wel degelijk Jenny een PB gestuurd met haar uitleg. Helaas komen berichten bij Jenny niet aan, omdat ze dat zelf heeft uitgezet. Normaal geeft de forumsoftware een foutmelding in dat geval, maar soms wil dit niet werken. Dit is ook een vraag die ik vanmorgen bij de Redactie heb neergelegd om te onderzoeken. Het is moeilijk een vinger naar iemand te wijzen voor deze fout, dat ligt bij de programmeurs van vBulletin.
@Iedereen:
Overigens kreeg ik van de Redactie een bericht terug over Rosa. Ze gaf aan dat ze niet meer zo snel reacties zal verwijderen en dat ze in andere fora zal oppassen niet zo snel op andermans tenen te trappen.
Aangezien hier genoeg mensen meelezen dan nog maar eens de waarde benadrukken van onderbouwingen en bronnen vermelden! Als je iets degelijk kan onderbouwen, zal dit de waarde bevorderen, kun je samen zoeken naar waar de foutieve informatie ligt (als er tegenstrijdige berichten zijn) en samen tot een conclusie komen. Volgens mij had dit veel ellende kunnen voorkomen.
Jurjen,
Jenny heeft al lang geleden in een aantal draadjes aangegeven dat haar PB functie gewoon niet werkt en dat ze die niet zelf heeft uitgezet…
Ik heb nooit een pb van Rosa gehad over het verwijderen van mijn post en GEorges ook niet en als wij geen pb van Rosa hebben gehad waarom zou Jenny die wel hebben gehad??? (het zou kunnen maar…)
Rest mij te vragen: is dit een voorloper op het antwoord dat ik van de redactie krijg of is dit het antwoord van de redactie dat namens jouw wordt gegeven??
In ieder geval komt het al aardig in de buurt van mijn eerdere voorspelling van hoe dit zou gaan aflopen…
Volgens Jenny(haar woorden"Ik heb de mogelijkheid op PBs niet uitgezet, het werkt gewoon niet"
Wellens nietens wellens spelletje!Weet één ding dat Rosa er erg goedkoop van afkomt,had het halverlings al verwacht!
Hoe zit het met de ban van Jenny?
Die vraag heb ik inmiddels ook al een paar keer gesteld, maar krijg er geen antwoord op…
Geen idee waarom haar berichtenfunctie niet zou werken. Hoe dan ook, vanuit onderstaande reactie leidde ik af dat ze dit zelf had uitgezet:
Ik kan en wil geen PBs ontvangen, dus nee, ik heb geen PB verstuurd. Ik bespreek dingen liever niet in een achterafkamertje, ik pleit voor openheid.
Op de overige vragen heb ik (nog?) geen antwoord.
Om bij het oorspronkelijk onderwerp terug te komen…
Ik heb je reactie hersteld. Zou je er wellicht een onderbouwing bij kunnen zetten?
De overige reacties heb ik wel weggehaald, vanwege het feit dat het offtopic is en daarnaast: ik denk dat Rosa de boodschap inmiddels wel heeft gekregen.
Jurjen,
Als ik mijn post ga onderbouwen dan loop je de kans dat het vuur weer oplaait.
Mijn reactie geeft namelijk in nette termen weer wat ik precies wil zeggen en Rosa heeft dat nu toch hopelijk ook wel door na de storm van reacties en de omvang van dit probleem en ik neem aan dat ze beseft dat er zeker vanaf nu, over haar schouder wordt meegekeken als ze online is.
Deze vraag heb je nog niet beantwoord:
Rest mij te vragen: is dit een voorloper op het antwoord dat ik van de redactie krijg of is dit het antwoord van de redactie dat namens jou wordt gegeven??
Ik denk dat de Redactie even veel informatie van Rosa direct heeft teruggekregen als ik. Helaas (of gelukkig?) ben ik niet niet helderziend of een gedachtenlezer, dus ik weet niet of de Redactie nog extra aspecten wil belichten.
Fleur schreef onderstaande in het “Reacties op Jennys en Corberana’s helpdesktopics”:
Om verdere escalatie te voorkomen en aangezien de meesten op dit moment niet actief zijn op WW sluit ik het topic.
We vinden het jammer dat het zover is gekomen. Eén persoon is te ver gegaan door zowel de site als medewerkers onnodig aan te vallen. Dit ging veel verder dan normaal kritiek geven. Ze heeft hiervoor 1 maand afkoelingsperiode gekregen. Vervolgens heeft ze diverse leden van deze site benaderd, opgestookt en heeft ze berichten op andere sites geplaatst met onwaarheden. Helaas heeft ze hiermee een aantal gewaardeerde vaste bezoekers mee misleid, wat we erg jammer vinden. We gaan dan ook op het intranet bespreken hoe we dit soort escalaties in de toekomst kunnen voorkomen.
De gebande persoon heeft geen waarschuwing van ons gehad, omdat we verwachtten dat dit niet zou helpen en juist alleen maar meer onrust zou geven. We zullen in het vervolg wél een waarschuwing geven in dit soort situaties, aangezien dat wel zo netjes is.
We hebben getracht alles zo objectief mogelijk te benaderen. We hebben dan ook niets tegen de gebande persoon zelf, maar wel tegen bepaalde acties door de persoon op deze site. Het feit dat deze persoon veel vragen beantwoordde op de site, telde dan ook niet mee in beslissingen, omdat we niet op die manier onderscheid willen en kunnen maken tussen leden.
*Bij vragen, stuur me gerust een privé-bericht. Ik doe mijn best om deze binnen een paar dagen te beantwoorden. *
Fleur, is hier de zaak mee gesloten??? Ik mag toch hopen van niet, voor mij in ieder geval niet.
Ik wil nog steeds antwoord op mijn vragen, de oorzaak is nog steeds niet aangepakt!
Ik moet nu even weg, maar ga als ik terug ben je hele topic eens goed doorspitten en zo goed mogelijk als ik kan antwoord geven op je vragen. Het topic laat ik open staan in m’n browser, zodat ik het niet vergeet.
Met name op Jenny’s berichten is gereageerd over de oorzaak van Rosa’s handelen. Ik denk dat jouw reactie is verwijderd, omdat het eruit zag alsof je publiekelijk een ruzie uit wilde lokken. Vandaar dat ze het op de PB wilde (haar toelichting).
Zowel ik als Fleur hebben aangegeven dat we komende tijd gaan werken aan een stel spelregels. Aan de ene kant waar forumbeheerders en moderators zich op kunnen beroepen op het moment dat leden in de fout gaan, maar aan de andere kant ook de bewegingsruimte voor diezelfde beheerders definiëren (iets waarnaar de gebruikers kunnen refereren als er iets niet goed gaat). Dit was een leerproces voor iedereen. Zelf gaf je al aan dat jij en Jenny een aantal mazen hebben gevonden in de oude situatie.
Afgezien hiervan heeft Rosa aangegeven dat ze meer zal laten staan en dus minder snel zal modereren. Daarmee lijkt 't mij dat er wel degelijk iets met de oorzaak is gedaan. Had je Rosa liever uit haar functie geheven zien worden? Is dat niet wat overdreven? Of dat zou dat minstens met een waarschuwing moeten starten (iets wat diverse leden ook de redactie heftig verwijten in de ban tegen Jenny).
Volgens mij komen we wel tot een afronden van deze zaak. De spelregels zullen nog even op zich laten wachten, want dat is niet iets dat in één dag in elkaar gesleuteld kan worden. Als je hier nog toevoegingen/suggesties op hebt: laat maar weten!
Groeten,
Jurjen
Ik vind niet dat Rosa uit haar functie moet worden geheven, dat is niet aan mij.
Ik heb wel grote twijfels ten aanzien van haar beweegredenen.
De eerdere problemen die Rosa al heeft gehad op andere landenfora met andere leden en nu het verwijderen van berichten met name die van Jenny waarin normale antwoorden stonden, geven aan dat haar reacties geen tegenspraak dulden en andere meningen niet worden gerespecteerd, iets wat ik aangaf in mijn reaktie op haar interview (wat kennelijk ook niet door de beugel kon).
Het gaat er niet om of Rosa in de toekomst meer of minder modereert, het gaat erom dat ze de andere leden respecteert en alleen modereert als er daar een ECHTE reden voor is vanwege bijv, schuttingtaal etc (maar dat zal neem ik aan in de toekomst in de huisregels komen.)
Ik heb alle berichten in dit topic doorgelezen.
Je vraag was:
“Waarom en door wie is mijn reactie op het interview met RosaArbil verwijderd??”
Het antwoord heeft Jurjen reeds (meerdere malen) gegeven. Dit is ook namens de redactie gegeven.
Wat ik al ergens anders aangaf is dat Helpdesk topics door Redactie, forumbeheerders als algemeen moderators worden beantwoord. Als een Helpdesk topic in behandeling is door Jurjen of een andere forumbeheerder dan kijkt iemand van de Redactie er verder niet meer naar. Jurjen of een forumbeheerder kan ons natuurlijk wel om hulp of raad vragen. Ik had hier dus ook niet eerder gereageerd omdat Jurjen al reageerde.
Als je persé een reactie wil van de Redactie, stuur die dan een privé-bericht of e-mail.
Hopelijk kunnen we dit soort misverstanden in de toekomst voorkomen en kunnen we nu met z’n allen weer verder met het onderwerp Reizen.
Fleur, tot nu toe heeft Jurjen 1 vraag nog steeds niet kunnen beantwoorden en de redactie ook niet, mag er zomaar een reactie worden verwijderd door een forumbeheerder zonder aanwijsbare / geldige reden? Kennelijk zijn jullie daar nu mee bezig door een aantal spelregels op te stellen.
Verder hoop ik dat Jurjen nog reageert op mijn voorgaande post.
Hoi Corberana,
Tot op heden werden de forumbeheerders los gelaten in hun eigen fora. Men modereerde naar eigen inzicht en gaf nooit echt problemen. Af-en-toe vroegen beheerders elkaar om raad of iets wel of niet door de beugel kon als de betreffende beheerder er twijfels over had. Dit gebeurt meestal via het speciale beheerdersforum (onzichtbare voor reguliere bezoekers), soms krijg ik een PB van een medebeheerder.
Ook Rosa heeft naar eigen inzicht gehandeld. Ik neem aan dat ze niet lukraak soms op verwijderknoppen klikt, maar wel overal een reden voor heeft. Alleen in dit geval delen we niet allemaal dezelfde interpretatie van het gemodereerde bericht en de mening over hoe het beste op de berichten te reageren. Daarbij kon vervolgens de argumentatie over waarom het bericht verwijderd was ook een stuk beter.
Hopelijk is dit een antwoord waar je iets mee kan. ![]()