Dit is een reisforum en dan kunnen leden wel eens een tijdje op reis zijn. Hierdoor kan een antwoord wel eens uitblijven :dag:
Rosa heeft gepost op 3/12/2010 en op 13/12/2010 heeft ze een post aangepast. Toeval dat ze in de tussentijd op vakantie was??
Het zou kunnen, maar je weet Jules Deelder zei het al: toeval bestaat niet, ik had een hond vroeger en die leed aan toevallen…
Ik denk dat er iemand van de redactie,de woorden van Jenny verkeerd heeft geinterpreteerd!!
Zo’n waardevol lid een ban geven,vind ik eerlijk gezegd erover!
De lijst van mensen die het oneens zijn met de ban van Jenny en de hele gang van zaken is aan het groeien…op “Ngobrol Kosong” in het Indonesiëforum wordt druk gepost…
Even tussen haakjes: Georges hoe is de operatie verlopen? Alles ok hoop ik!
Het toeval wil, dat ik jullie ongenoegen m.b.t. het verwijderen van teksten met aandacht op de voet heb gevolgd en regelmatig heb gekeken of betreffend persoon/personen onlangs op het forum was geweest. Neem van mij aan dat genoemd forumbeheerster ongeveer 10 dagen niet ingelogd is geweest op Wereldwijzer. Dat is ondermeer een punt waarom ik sommige redeneringen hier niet helemaal kan volgen.
Veel mensen beginnen hier opeens wat te roepen vanwege de ban van Jenny, maar kennen de feiten niet echt helemaal. Dat is m.i. een ongezonde basis voor een dergelijke discussie.
Laten we niet onnodige energie in steken en weer met het kletsen over o.a. reizen etcetera verder gaan. :chin:
Ik ga nu slapen :slapen:
Heel goed verlopen,de eerste 3 dagen naar de operatie veel afgezien.
Mijn linker arm ligt in het gips,dus typen met één hand!
Nu ik was erg verrast vandaag,dat Jenny geband is alleen maar omdat haar woorden verkeerd zijn begrepen door de redactie!
Momenteel vind ik het niet meer prettig op wwz,heb eerlijk gezegd groote goesting om mijn account op te zeggen!(ben erover aan het nadenken)
Vind dat Jenny onterecht is geschorst,ik blijf bij mijn standpunt.
Om hier ook maar eens te reageren:
- Georges stelt dat Jenny voor onbepaalde tijd is geband. Dit is niet waar, ik kreeg door dat het een ban is van één maand die vervolgens automatisch wordt opgeheven.
- Van wat ik van de Redactie heb begrepen. Vonden ze het klagen over te lange reactietijden te ver gaan. Niet alleen moest ze dit constant onder de aandacht brengen, maar kennelijk stookte ze ook anderen mee op. Inmiddels is ze van diverse kanten verteld dat reacties soms lang kunnen duren als er meerdere schakels in de keten zitten. Wellicht is dit niet altijd zichtbaar, maar ongeduldig doen helpt niet.
- Vanuit persoonlijk standpunt kan ik de Redactie goed begrijpen. Jenny heeft soms lange tenen, waardoor ze nogal heftig kan reageren. Aan de andere kant vind ik een ban van een maand wat ver gaan. Ik denk niet dat de situatie daarmee veel beter zal worden, maar dat we eerder een lid met veel kennis en ervaringen hieraan kunnen verliezen. Wellicht meerderen zelfs. Zeker nu Rosa weer heeft gereageerd via PB, zodat we kunnen bekijken of het gewoon om een vergissing en onbegrip ging en dat we het vraagstuk bijna kunnen afronden, is het erg jammer dat Jenny op zo’n manier buiten spel is gezet.
My 3 cents…
@ Jurjen
Ik heb vannacht nog eens goed nagedacht,Het zou een goed idee zijn om een huisreglement op te stellen,want nu is Jenny de peer.
Sommige dingen hadden kunnen vermeden worden(1toch)Als iemand een posting verwijderd hetzij een moderator of forumbeheerder,dat hij de moeite doet om de betrokkende via pb op de hoogte te stellen(zo doe ik het altijd/zie beneden in dit geval gaat het over verplaatsen van topics)*
Nu het kan zijn dat de betrokkende forumbeheerder op reis was en niet kon reageren op de verzoeken van de topicplaatser,maar met een simpel pbtje had alles kunnen vermeden worden.(voordien aan Corberana)
groetjes georges.:dag:
Wat zijn dan precies de feiten??
Mits Jenny pb’s zou hebben gestuurd waarvan ik niet op de hoogte ben geweest (en ik weet dat ze dat niet heeft gedaan sinmpelweg omdat ze dat niet kan met haar settings) dan ligt het hele vraagstuk open voor iedereen.
Het is een kwestie van 2 draadjes volgen: die van Jenny waarin ze om opheldering vraagt mbt het verwijderen van teksten door Rosa en dit draadje waarin ik om hetzelfde vraag daar ook mijn reactie door Rosa is verwijderd.
Jenny heeft inderdaad regelmatig om antwoord verzocht en vond dat de redactie sneller zou moeten antwoorden. Jurjen is degene geweest die reageerde maar de redactie zelf had dat ook al kunnen doen, ookal was dat alleen maar om aan te geven dat men er mee bezig was of dat men Rosa niet kon bereiken vanwege vakantie.
Jenny is geband vanwege een verkeerd geinterpreteerde opmerking die als sarcasme is betiteld.
En Jurjen heeft gelijk, de ban van Jenny heeft al voor heel veel opschudding gezorgd en de reacties zijn éénduidig: dit gaat te ver.
En alle reacties zijn van leden die tot het vaste meubilair kunnen worden gerekend.
Let wel dat ik met bovengenoemde zin niet jou of Jenny bedoel, maar een behoorlijk aantal leden die hier moord en brand beginnen te schreeuwen, zonder de feiten (helemaal) te kennen. Dat is m.i. geen gezonde basis voor een goede discussie, en niets anders :chin:
Ik ben zeker geen voorstander van de gemaakte beslissing m.b.t. de ban, maar zoals Jurjen ook al aangaf is het zeker te begrijpen. Jenny heeft men vaker duidelijk gemaakt dat ze er aan het werken waren, maar ze bleef maar doorgaan. Vooral het op meerdere plekken onder de aandacht brengen hiervan vond ik persoonlijk een beetje kinderachtig.
De mening dat men in het geval met Rosa sneller had kunnen reageren deel ik ook.
Tot slot (want ik heb nog mijn werk :D) : wat mij het meest aan dit verhaal stoort is het feit dat hier mensen beginnen te “dreigen” met vertrek zonder het verhaal echt te kennen…
De enige die heeft gemeld dat de redactie er mee bezig is en ons af en toe wat meer informatie heeft gegeven is Jurjen, de redactie zelf had mijns inziens ook de moeite kunnen nemen om uit te leggen dat Rosa niet bereikbaar was en dus een antwoord op korte termijn onmogelijk maakte.
Jenny is blijven vragen (net als ik overigens) ook omdat het verhaal van de prijs van de community verkiezing nog vers in haar geheugen lag…
Robert ik denk dat degenen die nu reageren op wat er gebeurd van het kaliber zijn die echt wel de posts hebben nagelezen en niet zomaar lopen te roepen…daar zijn het de mensen niet naar.
Mijn grootste vrees is dat het eigenlijke probleem wordt overschaduwd door de gevolgen.
De ban van Jenny is een gevolg net zoals de reacties hierop.
Het probleem is het feit dat een forumbeheerder een straffe censuur hanteert op haar fora en alle berichten verwijderd waar ze het zelf niet mee eens is of die haar tegenspreken.
Dat is globaal ook wat ik met mijn bovengenoemde zin bedoelde :dag:
Nu ik kan ook reageren op de posting van Roberts,dat sommige het verhaal niet kennen van Jenny,maar waar gaat dit discussie dan eindigen?(hoofdletters?)
Geef wwz op sommige punten gelijk,maar Jenny bannen voor een verkeerd geinterpreteerde opmerking die door Fleur als sarcasme wordt beschouwd,daar ben ik totaal niet mee eens!!
Sarcasme is wellicht niet het goede woord. Het was wel een soort treiterige houding om te stellen dat ze reacties las waarin onjuiste informatie stond. Ze kon reageren, maar koos er bewust voor om de reizigers met verkeerde info te laten vertrekken om zo een dikke neus tegen de redactie te kunnen geven. Dit nog even in een post vermelden en het komt zeker treiterig over. Het meest betreurenswaardige is dat ze hiermee niet zozeer de redactie treft, maar veel directer: de reizigers. Ik kan uit de opmerkingen afleiden dat ze niet alleen Iran en Syrië hiervoor negeerde, maar alle fora. Dan is de enige post nog om alles wat op te stoken en schiet het de redactie in het verkeerde keelgat (mij ook wel).
En dat terwijl we ondertussen contact hebben met Rosa, de discussie is aan de gang en ik ben er zeker van dat ook zij alles met de beste bedoelingen heeft gedaan. Alleen kwam het er wat ongelukkig uit. Ik heb het nog niet zwart-op-wit staan, maar ik denk dat ze Corberana’s, omdat ze de reactie als een soort van stoken zag, zeker omdat het een ononderbouwde one-liner was.
Maar wat gaat er nu gebeuren ? Blijft de ban voor Jenny gewoon gehandhaafd ?
Hmmm, the truth hurts!
Helemaal niet bedoeld als stoken. Het probleem van Jenny had op dat moment trouwens niets te maken met mijn vraag.
Het feit blijft dat Rosa berichten wist zodra die kritiek bevatten of haar niet aanstaan. Ook is het een feit dat Rosa dit soort reakties zelf op de hals heeft gehaald, gelet op de manier van reageren op andere fora (o.a. Thailand en Spanje). Er zijn dus veel meer mensen die al problemen met Rosa hebben gehad vanwege haar gedrag: heel erg weinig respectvol en zeer agressief!!! En daar komt nu ook nog eens bij dat ze berichten gewoon verwijdert.
Censuur!!
Ik kan ook al voorspellen hoe dit afloopt:
Jenny is de gebeten hond, Rosa heeft ter goeder trouw gehandeld en kan rustig verder met haar wijze van schrijven en wissen, en ik moet ophouden met zeuren…(anders mag ik ook met “kerstvakantie”??)
@Dave: Dat is iets voor de Redactie…
@Corberana: Ik wil Jenny niet als gebeten hond wegzetten. Ik vind het goed dat ze dit soort zaken aankaart.
Waarom is dit zo raar? Van wat ik van haar weet is dat ze een baan heeft waarvoor ze veel moet reizen (iedere maand of zoiets). Het lijkt me dan ook niet ongewoon dat er soms een periode is dat ze geen internettoegang heeft.