Nou Danechka,
Daar is ie dan, een chutney (zet het geluid wel een beetje hard):
Ik begin een beetje voorzichtig… :wereld:
Nou Danechka,
Daar is ie dan, een chutney (zet het geluid wel een beetje hard):
Ik begin een beetje voorzichtig… :wereld:
Daar moet ik toch nog even mee oefenen hoor. Je geeft me in ieder geval iets te doen. ![]()
Als je de lambada kan dansen, dan kan je met gemak ook op deze chutney dansen! :cheer:
Het komt allemaal uit hetzelfde gebied, de Cariben.
Deze chutney’s zijn ongekend populair in de Guyana’s, de Caribische eilanden en van daaruit waaiert het uit naar andere landen in de Amerika’s. Migranten uit deze landen nemen de muziek mee naar Europa, Amerika en Canada. Zelfs Indiase zangers als Sonu Nigam willen soms wel een nummertje meezingen als ze op tournee zijn in NL.
De tekst is een mix van Hindi/Hindustaans en Creools.
Maar je moet ervan houden. ![]()
Ik vind het wel leuk klinken hoor, het geeft een gezellig sfeertje.
Leuk! :zon02:
En inderdaad, gezellig sfeertje, maar eigenlijk hoort deze muziek bij zwoele tropische nachten …en daar moeten we nog even op wachten hier…
:vak02:
P.S. Het is zaterdag!! Ik zie wel een beetje zon, maar dat is ook alles…
Hier in 's-Hertogenbosch is de zon echt nergens te bekennen. Ik heb zomaar het idee dat we nog lang kunnen wachten op die zwoele, tropische nachten hier. Dat heeft (voor mij) één voordeel: Ik slaap beter. ![]()
He he, eindelijk zomer! :zon02:
Yes! Prima weertje. Heerlijk op het terras gezeten vandaag. ![]()
Nou ik heb mijn weekend doorgebracht op mijn zetel.
Had vrijdag mijn enkel omgeslagen en ik zit nu met een joekel van een gezwollen voet.
He bah, wat vervelend Georges! Gaat het alweer wat beter?
Overigens heb ik ook niet alleen maar op het terras gezeten hoor, 's zaterdags gewoon gewerkt en gister dus een vrije dag. 's Avonds nog even naar de bioscoop geweest. ![]()
Neen Danechka,heb een pokkeweekend opzitten.
Ben juist terug thuis van mijn werk,moet vanmiddag om 13:30pm aanwezig zijn op het dokterskabinet (arbeidsongevallen)
Nu is het vooral de pijn verbijten en hopelijk weet ik straks wat er aan de hand is.
Ik heb het ondertussen wel gehad met blessures dit jaar.
Echt Danechka,voel me ellendig!
Ik snap dat het vervelend is Georges, een gekneusde enkel is enorm pijnlijk. Het kan ook zijn dat je je enkelbanden hebt verrekt of dat er een scheurtje in zit. Dit heb ik ook eens gehad en het is inderdaad geen pretje. Sterkte Georges!
Bedankt Danechka!
Nou ik heb gewoon zwakke spieren en moet altijd opletten hoe ik me beweeg.
Je weet dat ik bij de Belgische spoorwegen werk en soms moeten we de sporen controleren(dat heet dan post afgaan)en daar is het altijd opletten want je stapt in ballast(stenen)
We zijn een grote firma,het kan toch niet dat ik moet wachten tot 13:30pm eerdat ze me helpen.
Heb daarjuist nog wat info bekeken op een website van verstuikte enkels.
Je moet minimum je voet zo’n 15 a20 minuten onder koud water zetten.(4x dagelijks)
Koelen is belangrijk ja, maar mijn voet onder koud water houden heb ik nooit zo gedaan. Je kan er ook een ice-pack (of een simpele zak ijsklontjes) tegenaan houden, zo verminder je de zwelling. Voor je zelf in de weer gaat met drukverband, moet de zwelling weg zijn.
Nou heb maar de ice pack rond mijn enkel gebonden.
Straks weet ik iets meer als ik van de dokter terug kom Danechka!
Het enige goede aan die zaak is,dat ik wel een paar dagen thuis ben,om te herstellen.
Ja, je kan met een verstuikte/gekneusde enkel zeker niet werken. Althans, niet het werk wat jij moet doen. Sterkte bij de dokter Georges, alles komt goed. ![]()
Nou moet morgen een echo en een paar platen laten nemen van mijn enkel.
Heb voorlopig een brache gekregen van de dokter,en daar moet ik het maar mee stellen.
Een echo? Zijn röntgenfoto’s niet voldoende? Het is wel beter dat ze er goed naar kijken overigens. Ik had mijn voetwortelbeentje gebroken, in het ziekenhuis hebben ze dat toen niet gezien en liep ik dus 6 weken met die breuk… Daarna belde mijn huisarts of ik er nog last van had, omdat er een foutje was gemaakt. Je kan dus maar beter hebben dat ze het zekere voor het onzekere nemen. Sterkte in ieder geval, ik hoop dat de brace een beetje werkt. Sowieso je voet omhoog houden hè. ![]()
Brace (denk ik) is inderdaad een soort spalk, zal wel hetzelfde effect hebben als tape, maar makkelijker eraf te halen en er zelf weer om te doen. ![]()