Zojuist een account aangemaakt, omdat ik graag dit jaar (zsm) mijn droomreis naar Indonesië n vervulling wil laten gaan.
Echter betrap ik mezelf er op dat ik alleen mijn plan maar niet concreet maak. De tickets worden weer goedkoper, dus ik wil niet al te lang meer wachten.
Eigenlijk ben ik dus op zoek naar een gezellige reisgenoot om samen naar Indonesië te reizen.
Mijn missie is om zoveel mogelijk van het land en de cultuur mee te krijgen. Verder heb ik dus nog geen concrete plannen en pas ik me makkelijk aan.
Verder ben ik geïnteresseerd in fotografie, jong (midden 20), sportief en enthousiast. Ben in het verleden veel naar wintersportoorden, steden en Australië geweest.
Heeft iemand dezelfde plannen? Ben jij mijn duwtje in de rug en wil je 2-3,5 weken weg?
Ik heb ook al enkele plannen gemaakt om eind januari naar Indonesië te gaan. Niet naar dé toeristische plaatsen, maar naar het ongerepte, natuurlijke en avontuurlijke. Sulawesi, Molukken, Irian Jaya, Lombok en Sunda-eilanden. Dit alles zou toch wel zo’n 2 maanden tijd nodig hebben. Eerste voorbereidingen zijn gedaan, maar ben flexibel. Ik ben een 32-jarige vrouw met heel wat reiservaring, en een job in het buitenland (meestal Afrika of Azië). Ik heb de knoop nog niet doorgehakt omdat ik op een volgende opdracht aan het wachten was, maar nu heb ik toch de neiging om dat ticket te gaan boeken … Als je contact zou willen, kunnen we misschien mailen ? Vanwaar ben je ?
Als Indonesië op je verlanglijstje staat kan ik je als natuur fotograaf Sulawesi en Lombok aanraden voor een onvergetelijke natuur.
Ga daar beslist niet zelf rijden want dat is zelfmoord. Wij zijn daar 5 weken geweest met de stichting Het Schone streven die hebben goede betrouwbare privé gidsen die zowel Nederlands als Engels kunnen spreken en spotgoedkoop en veilig. Je komt op plekken die je zelf niet kan vinden en zij hebben altijd medicatie bij hun. Goede conditie is vereist voor in het oerwoud, veel slangen diverse apensoorten van groot tot klein mocht je veel tijd hebben dan is Borneo een klapper.
groet Johan
We hebben Indonesië afgesloten, vonden het heel mooi en boeiend maar veel te warm.
Nu hebben we de vakantie verlegd naar de Scandinavische landen, in juni vertrekken we met de camper naar Zweden en Noorwegen, eigenlijk hadden we er nu moeten zitten voor het noorderlicht. Een kennis van ons zit daar en heeft het in 24 jaar nog niet zo spectaculair meegemaakt je kan het zien op de site van www.smit in beeld.
Maar Indonesië is ook fantastisch vooral Borneo .
Mei is een goede maand om te gaan, wensen je veel succes en wees behoedzaam.
Over 6 dagen vertrek ik naar Indonesie, om precies te zijn naar Jakarta. Vanaf daar reis ik door heel Java heen om alle mooie plekken te bezichtigen. Langzamerhand (2 weken +/- later) kom ik op Bali aan om daar nog volop te genieten van het cultuur. Dit is de eerste keer dat ik in mijn eentje ga backpacken. Zou leuk zijn als er andere backpackers dezelfde tijd en zelfde plek in gedachten hebben. Ik vertrek 10 feb naar jakarta en 11 maart ga ik weer terug.
Zelf ben ik in juni in Indonesie (3,5 week dit keer), plannen nog niet vastgelegd, alleen ticket geboekt.
Zit te denken aan:
Raja Ampat (nog niet zeker, maar wil wel graag)
Lombok (in eerste instantie alleen voor verbinding naar Gili’s)
Gili’s (deze ook sowieso)
Bali (hier ook sowieso paar dagen ivm verbindingsschakel tussen Lombok en Java)
Java (deze sowieso ivm familie)
Jan t/m mrt vind ik geen fijne maanden, veel regen. Afgelopen jaar in april/mei geweest, zelfs toen nog veel regen. Daarom dit jaar in juni, vlak voor het hoogseizoen.
Mocht je overigens zelf willen rijden daar –> Auto zou ik afraden, maar een scooter/motor is uitstekend te doen. Is wel fijn als je er feeling voor hebt of ervaring hier in Nederland, zodat je je kan focussen op het verkeer en niet op hoe je zo’n ding bedient. Had zelf op Java/Bali een handgeschakelde, dit ivm de hoogteverschillen e.d., wel fijn als je zelf even terug kan schakelen Verder prima te rijden daar –> Wel druk
Hay! Ook ik ga voor het eerst in me eentje naar Bali, Lombok, Gilli etc. Ik ken daar iemand ( die ik heb ontmoet op me vorige reis) die daar woont en veel voor me regelt. Natuurlijk is het leuk daar mensen te ontmoeten die je op voorhand al " kent" ik vertrek eind september tot en met eind oktober. Ik heb al heel veel informatie verzameld. Waaronder een bezoek naar Nusa Penida. Een eiland waar er geen toerisme bestaat. Mochten jullie hier meer over willen weten let me know! Voor andere verzoeken, tips etc sta ik cker open! Ps…hoe is Flores?