Wonen nu zo´n half jaar hier met 2 peuters en hebben met de kinders menig strand gezien, dierentuin, speeltuinen fastfoodketens, speeltuin Brionplein, grotten, seaquarium en dan houdt het op. Nog leuke tips om onze peuters te vermaken?
Ik heb een geweldige tip voor je: Parke Asension. Dit park ligt achter landhuis Ascension, richting Westpunt. Het valt niet erg op, dus je moet goed opletten. Op een gegeven moment zie je een grote haag met bomen waar je doorheen kunt rijden, vlak daarvoor moet je rechts afslaan. Je ziet de inham bijna niet. Maar als je de ‘afslag’ neemt zie je een groot bord staan met Parke Ascension. Je rijdt dan helemaal rechtdoor (tis wel een erg slechte weg met hobbels en gaten) en komt dan op een adembenemend stukje terecht. Je kunt daar dan de auto parkeren. Als je dan een klein stukje doorloopt zie je een grotje met ‘turtle’ op een bordje. Je moet dit tunneltje onderdoor (een heel klein stukje) en dan zie je een trap die je op moet. Je gaat de trap naar boven en boven ga je naar links. Het is boven een grote kale vlakte en in de verte zie je een bankje staan, daar moet je heen lopen. Als je bij het bankje bent kijk je in de zee en daar zie je prachtige wilde schildpadden! Het is werkelijk schitterend daar qua natuur en dieren. Het is niet heel bekend dus heel erg rustig. Neem wel een flesje water mee want het kan heel warm zijn! Als je in het park bent geweest en weer teruggaat met de auto, rij dan een klein stukje door onder de haag door en net na de haag meteen omkeren en aan de andere kant van de weg terugrijden. Je ziet daar dan de zittende boom. Ook enorm leuk om te zien! Het is een boom die op een muurtje zit. Er zijn diverse bijzondere verhalen die de ronde doen over deze boom, maar tis gewoon leuk om te zien. Ik woon helaas weer in NL dus ik krijg helemaal zin om dit tochtje te maken als ik dit zo schrijf … maar veel succes en vooral plezier! Op Lagun kun je trouwens als je vroeg bent ook schildpadden spotten dichtbij het strand. Er is een vissersman die de schildpadden voert en je kunt ze dan echt aanraken. Bijzonder!
Heb ondertussen zelf iets gevonden dat onlangs is geopend. Ben er nog niet geweest maar het klinkt veelbelovend. Tegenover Breezes nabij Mambobeach is er nu Adventure City! Ook voor de allerkleinsten schijnt… even gauw langs.
**Adventure City op Curacao **is een megaspeeltuin met verschillende spelletjes zoals Air Hockey, videospelletjes, botsautootjes en speeltoestellen voor kinderen en jongeren.
Ik vond de Safari bij de struisvogelfarm erg leuk.
Hoor net dat er blijkbaar nog een Kinderboerderij op de Santa Rosaweg bestaat. Gaan we ook eens kijken deze week. Santa Martha schijnt er ook 1 te hebben.
Deze week, dus alleen in de vakanties kan je lekker fietsen of skaten bij het Verkeerspark naast de dierentuin. Zag gisteren dat er een kinderfeestje was. Die kinderen sleepten van alles uit auto´s om zich daar rollend voort te bewegen. Zag er leuk uit.
Tja, je dochter is iets ouder. Mijn kids zijn als snel blij al wil ik ook graag nieuwe dingen zien. * Heeft ze een vlieger? Op mijn dak liggen er zeker 4! Heb er ook nog eentje liggen en wil al dagen een veld opzoeken met dat ding.
Adventure City was geinig maar lawaaierig voor de jongste. Na een half uur ging hij brullen en zijn we gauw weggegaan.
Weet jij nog iets?
Hoi. Hartelijk bedankt voor de informatie. Ik zal er zeker gebruik van maken. Wij houden heel veel van natuur. Wij zijn een paar keer naar de Christofel park geweest. Verder zijn wij naar een paar stranden geweest. Hou me op de hoogte van nieuwe uitdagingen c.q. ontwikkelingen. Groetjes,
Everet