Tips over snorkelen

Wij willen graag in april voor 16 dagen naar curacao om er te snorkelen.
Kun je ons tips geven?
Het zal de eerste maal zijn dat we naar deze contreien reizen, normaal gaan onze reizen altijd richting Azie…
Is er een mogelijkheid om goedkoop buiten de hotels te eten?
Kan men er makkelijk pinnen?
Is het rif ste marie een goede snorkelplaats / uitvalbasis?
Zijn individuele daguitstappen makkelijk te regelen?
zoveel vragen…
en hopelijk wat antwoorden!
Alvast bedankt!
Veronique en Roswitha

Qua snorkelen kun je bij m’n zoon terecht. Hij is duikinstructeur en geeft les voor Atlantis Diving, Drielstraat 6-8 (Marie Pompoen)
z’n telefoonnummer kun je evt in een pm krijgen

Snorkelen is helemaal geweldig op Curaçao! Aan de Westkust zijn verschillende baaien waar je de meest geweldige vissen ziet en ook wel eens schildpadden (vooral bij Lagun). Wat ook zeker een tip is is om een dagje naar Klein Curaçao te gaan, daar kun je geweldig snorkelen en kom je bijna 100% mega grote zeeschildpadden tegen waar je een eindje mee mee kan zwemmen. Je kunt er ook dolfijnen zien, maar ik heb een jaar op Curaçao gewoond en helaas heb ik ze niet gezien. Er zijn veel leuke excursies te boeken op Curaçao en die kun je allemaal ter plekke regelen. Maar het leukste en handigste vind ik om zelf een auto te huren (ik ken veel mensen die goedkoop een auto verhuren) en op pad te gaan. Je komt dan op de meest mooie plekjes en kunt overal net zo lang blijven als je zelf wilt. Ik wil wel een overzichtje voor je maken van de mooiste plekken als je zou willen, dan kun je die bekijken. Er zijn zoveel mooie plekken op het eiland, het is echt niet alleen maar zon, zee en strand!

Hallo,

Zou ik ook gebruik mogen maken van je adviezen?
Wij zijn ons aan het orienteren om in juli voor 2 a 3 weken naar curacao te gaan. Wij houden van snorkelen en gezellige terrasjes. Onze kinderen zijn dan 14 en 17. Het liefst huren we een huisje waarbij we makkelijk contact kunnen maken. Zou je ons iets kunnen aanraden?

Hartelijk dank, Monique

Als je op een resort verblijft heb je heel makkelijk contact, makkelijker dan in een hotel. Er zijn veel resorts verspreid over het hele eiland. Misschien is het handigste qua ligging iets in Piscadera, bijvoorbeeld Piscadera Bay. Dat ligt namelijk redelijk dichtbij de stad en met een busje ben je daar zo, ook zo bij de bioscoop en ook redelijk in de buurt van mooie stranden om te snorkelen. In elke baai op Cura kun je prachtig snorkelen, bij de ene zie je heel andere dingen dan bij de andere. Bij Lagun heb je grote kans om een schildpad te spotten!