Als je echt voor het snorkelen komt en de rust dan is het daar nog wel om te doen. maar zoals Papaya ookal aangaf, je rijd er gauw toch al een uur op van westpunt naar willemstad.
Ik zelf rijd deze route liever niet in de avond/nacht, de wegen zijn hier een stuk slechter als in Nederland (veel kuilen door slecht onderhoud & veel regen de laatste week!).
Of er een supermarkt in de buurt zit, weet ik zo niet.
Wel heb je overal op het eiland “Toko’s” dit zijn kleine supermarktjes, hier kan je wel de hoognodige producten krijgen, alleen houd er rekening mee dat sommige producten (zoals frisdrank) stuk duurder zijn als in de gewone supermarkt.
Je hebt ook nog de “Snek”, dit is een combinatie van een kroeg, een take out restaurantje en een kleine supermarket.
Dan heb je ook nog “Truki pan” Dit zijn kleine vrachtauto’s die als afhaal grill dienen. is een aanrader! maar volgens mij staan deze alleen in de buurt & de wijken rondom Willemstad.
Wandelen & Fietsen op Curacao, tja… dat noemen wij hier een “kamikaze” actie … lol2 …
In de westpunt zou je denk ik wel wat kunnen wandelen, maar verwacht geen fiets of voetpaden! Fietsen doe je hier gewoon op de openbare weg, waar de auto’s je voorbij vlammen met 60 t/m 100 km per uur.
Kan niet met 100% zekerheid zeggen of een Belgisch rijbewijs een probleem is, maar denk het niet (Zal het wel eventjes na vragen). Een nederlands rijbewijs is namelijk geen probleem.
Autorijden is hier opzich wel veilig, zolang je maar goed op je mede weggebruikers let.
De “yu di korsou” denken van zich zelf dat ze heel goed kunnen rijden, maar de statistieken van de aantal ongelukken en doden hier op het eiland, zegt helaas iets anders!.
Vergeet ook niet naar de kuilen op de weg te kijken, banden verwisselen is onze hobby geworden lol2.
Vind het zelf altijd zo jammer als mensen de vraag stellen, “hoe onveilig is curacao”?. Dit kunnen de mensen die de vraag stellen niets aan doen, maar wel de mensen die onterecht al mensen bang hebben gemaakt (of de media!).
Ik & mijn gezin voelen zich op ons gemak en veilig op Curaçao, wij hebben nog geen situatie mee gemaakt, waar dit wel zo het geval was.
Je moet natuurlijk niet op plekken komen waar je liever niet wilt komen, maar… Dit is toch in elk land zo?.. Zal me daar niet al teveel over druk maken.
Geniet lekker van die 16 daagjes, :zon02: , zee & strand en de andere dingen die curacao te bieden heeft.