ranch el sobrino

Hoi,

wij willen in maart/april gewoon voor 16 dagen op vakantie naar curacao. Hoofddoel: snorkelen en rust afgewisseld met wat actie (wandelen, fietssen,…).
Vanwege de combinatie fly and drive hebben we uiteindelijk voor Ranch el sobrino gekozen met 13 dagen huurauto.
Toch zitten we met meerdere vragen en bedenkingen…
Is dit een geschikte plaats of is het echt te ver af gelegen van alles…
Kan er dichtbij (te voet) gesnorkeld worden? Zijn er mogelijkheden om behoorlijk goedkoop te eten of moet je telkens op je verblijfplaats eten? Winkels in de buurt om zelf wat te halen?
Hoe ver lig je dan van Willemstad en hoe lang duurt de autorit?
Luxe moeten we er denk ik niet verwachten maar is alles er toch oke?
Kent iemand de studio’s? Zijn die te doen?
Welke stranden zijn aan te raden voor het snorkelen?
Is autorijden ook mogelijk met een Belgisch rijbewijs? (zoniet hebben we grote problemen…!) Is autorijden veilig en het achterlaten van een geparkeerde auto?
Je leest over de onveiligheid van het eiland … is westpunt beter dan willemstad of maakt dit geen verschil uit?
Veel vragen dus;;;
kan iemand ons helpen?
HELP

Het ligt niet in de buurt van Willemstad, ruim een uur om precies te zijn, maar je zit wel direct aan zee, kunt snorkelen voor de deur en het is er best aangenaam vertoeven.
Tenzij je een feestbeest bent zou ik er wel willen zitten. Binnen 5 minuten van waar je zit bv bij Knip of Lagun. Door de week is het daar altijd zeer rustig, heb je zo ongeveer het hele strand voor jezelf.
De kamers ken ik, zien er goed uit en ook de bar/restaurant is gezellig. Het is een vriendelijke atmosfeer, zeer informeel, meer een soort van woonkamer idee.

Nogmaals, het ligt ver en ver buiten het centrum, maar daar kun je overdag wel een keer heenrijden. Mocht je echt iedere avond op stap willen dan zit je daar helemaal verkeerd.

Als je echt voor het snorkelen komt en de rust dan is het daar nog wel om te doen. maar zoals Papaya ookal aangaf, je rijd er gauw toch al een uur op van westpunt naar willemstad.

Ik zelf rijd deze route liever niet in de avond/nacht, de wegen zijn hier een stuk slechter als in Nederland (veel kuilen door slecht onderhoud & veel regen de laatste week!).

Of er een supermarkt in de buurt zit, weet ik zo niet.
Wel heb je overal op het eiland “Toko’s” dit zijn kleine supermarktjes, hier kan je wel de hoognodige producten krijgen, alleen houd er rekening mee dat sommige producten (zoals frisdrank) stuk duurder zijn als in de gewone supermarkt.
Je hebt ook nog de “Snek”, dit is een combinatie van een kroeg, een take out restaurantje en een kleine supermarket.
Dan heb je ook nog “Truki pan” Dit zijn kleine vrachtauto’s die als afhaal grill dienen. is een aanrader! maar volgens mij staan deze alleen in de buurt & de wijken rondom Willemstad.

Wandelen & Fietsen op Curacao, tja… dat noemen wij hier een “kamikaze” actie … lol2 …
In de westpunt zou je denk ik wel wat kunnen wandelen, maar verwacht geen fiets of voetpaden! Fietsen doe je hier gewoon op de openbare weg, waar de auto’s je voorbij vlammen met 60 t/m 100 km per uur.

Kan niet met 100% zekerheid zeggen of een Belgisch rijbewijs een probleem is, maar denk het niet (Zal het wel eventjes na vragen). Een nederlands rijbewijs is namelijk geen probleem.

Autorijden is hier opzich wel veilig, zolang je maar goed op je mede weggebruikers let.
De “yu di korsou” denken van zich zelf dat ze heel goed kunnen rijden, maar de statistieken van de aantal ongelukken en doden hier op het eiland, zegt helaas iets anders!.
Vergeet ook niet naar de kuilen op de weg te kijken, banden verwisselen is onze hobby geworden lol2.

Vind het zelf altijd zo jammer als mensen de vraag stellen, “hoe onveilig is curacao”?. Dit kunnen de mensen die de vraag stellen niets aan doen, maar wel de mensen die onterecht al mensen bang hebben gemaakt (of de media!).
Ik & mijn gezin voelen zich op ons gemak en veilig op Curaçao, wij hebben nog geen situatie mee gemaakt, waar dit wel zo het geval was.

Je moet natuurlijk niet op plekken komen waar je liever niet wilt komen, maar… Dit is toch in elk land zo?.. Zal me daar niet al teveel over druk maken.

Geniet lekker van die 16 daagjes, :zon02: , zee & strand en de andere dingen die curacao te bieden heeft.

Dank voor de info allebei!
Het zorgde er voor dat we toch onze keuze gemaakt hebben: we gaan naar el sobrino!
Kunnen jullie ons zeggen hoe laat het donker wordt op Cur.?
Zijn er bepaalde zaken die we echt moeten gezien of gedaan hebben?
Ik dacht dat je in het Christoffelpark ook kon fietsen? is dat zo?
Vooral playa Lagun, en de grote en kleine knipbaaien brachten ons tot deze beslissing. Nog andere stranden die zeker de moeite waard zijn om op zijn eentje te gaan snorkelen? Kun je de auto dan overal veilig achterlaten als je naar het strand gaat?
Misschien kunnen we de stranden te voet wandelen of denk je dat ddie te ver af liggen van el sobrino?
We zitten nog met hopen vrage"n en zijn verschrikkelijk blij met jullie reactie’s DANK
Veronique en Roswitha:dag:

Op dit moment is het rond 18:35 donker, maar de dagen worden langer.
Als je in Maart/April hier na toe komt, zal het rond 18:45 donker zijn.

Klein Curaçao is een leuke aanrader, vooral met snorkelen.
(houdt er rekening mee als je met de Mermaid gaat, dat je enorm vroeg moet aanrijden… Want de boot vertrekt in de ochtend om 06:45, en van ranch el sobrino naar het Spaanse water, rij je toch wel ongeveer 1,5 uur op).
Shete Boka National Park is ook leuk om heen te gaan.

Je kan mountainbikes huren bij het Christoffelpark.
(vergeet ook niet om de Noordkust te bekennen!)
Website Christoffelpark

Andere strandjes waar je leuk kan snorkelen; Daaibooibaai, Cas Abou, Santa Cruz, Vaersenbaai , Blauw baai, Director’s bay , Jan Thiel, Porto Mari, en zo heb je nog een aantal.

Zelf is er nog niet in mijn auto ingebroken afkloppen! maar haal vooral je waardevolle spullen uit de auto, en wees gewoon alert. meer kan ik hier niet over zeggen.

Loopafstand van Ranch el sobrino naar de stranden, heb ik geen idee van, dat zullen julle denk ik zelf moeten kijken.

Vragen staan altijd vrij, en hoop dat wij jullie antwoorden hebben beantwoorden. Als er nog vragen zijn, hoor ik het graag.

Groetjes,
Angelique

1 like

Ik zou niet bij El Sobrino gaan zitten zonder auto. Dus gewoon een goedkoop barrel huren bij Michel rent a car op de Roosevelt weg of Noordstar Rental car vlak bij de Cas Coraweg.
Dat zijn gebruikte wagens, niet al te duur (reken op 20 - 25 euro per dag) en ze brengen je van A naar B (en daar gaat het om).
Dan kun je gaan en staan waar je wilt, is wel zo handig.

1 like