uitstappen met de auto op curaçao

Wij gaan met 2 vrouwen van rond de 50 zonder onze mannen naar curaçao (van 6 tot 13 april) . We zouden graag een 3 tal dagen met de auto rond toeren om curaçao te verkennen. Onze vraag is: " is het te doen met 2 vrouwen alleen? Zowel Qua veiligheid als qua verkeer"
Ik heb ook al gedacht om op onze resort uit te hangen. “Koppel gezocht voor carpooling”>>>
Kent iemand chogogo resort? Kan je te voet ergens geraken? Met de bus?
bv naar mambo beach

Ik ken het chogogo resort persoonlijk niet (maar is naar mijn idee een prachtig resort) weet wel waar het ligt. Op het strand van Jan Thiel kun je je prima vermaken, vind het persoonlijk leuker dan Mambo.
Het strand van Jan thiel is voor jullie prima te voet te bereiken.
Voor de rest van het eiland, dus ook Mambo raad ik toch een auto aan, openbaar vervoer is er wel, maar is verre van ideaal.
Wat betreft de veiligheid kan ik alleen maar zeggen dat u zich daar geen zorgen over hoeft te maken, gewoon de standaard dingen u spullen veilig opbergen en niet 's avonds laat in buurten bevinden die niet zo veilig zijn.
Het verkeer, ja kan vaak hectisch overkomen, maar over het algemeen zijn ze zeer attend in het verkeer, dus ook dit is prima te doen.

Ik zou zeggen veel plezier met de voorbereidingen en voor straks, Bon Bini op het geweldige Curacao.

Wanneer je overdag het eiland gaat bekijken en je gaat dan naar de standaard lokaties dan hoef je je niet al teveel zorgen te maken.
De stad kun je bereiken via een busje wat vanaf Chogogo naar het centrum gaat. Daar kun je dan rustig wandelen, maar inderdaad, ga niet behangen met goud, sierraden en uitpuilende tassen de stad in. Klinkt overdreven, maar je zult ze de kost moeten geven die dat dan toch wel doen !

Mambo beach hangt een beetje van je eigen instelling af. Hou je meer van het ouderen vertier dan is Mambo beach niets voor jullie. Ben je een oudere jongere oftewel jong van geest en ben je nog steeds op de dansvloer te vinden bij house, trance, r & B, dan is Mambo Beach de perfekte plek. Er staat geen leeftijd op entree bij Mambo, er staat van jong tot oud, dus hangt geheel van jezelf af.

Naast het centrum heb je dan de standaard plekken op het eiland welke je toch even moet zien.
Zo zijn daar de ‘roze kippen’ (flamingo’s) bij de zoutpannen nabij Willibrordus, het ‘gat in de rots’ op Westpunt, Boca Tabla en de diverse baaien aan de zuid kust. Dan zijn er nog wat landhuizen, maar dan moet je wel even nakijken wanneer ze geopend zijn.
Je kunt dat uiteraard gaan bekijken met een taxi, maar dan betaal je je wezenloos. Wanneer je enigzins een gevoel voor navigatie hebt (dus niet op weg naar de bakker al verdwaalt) kun je op het eiland zeer eenvoudig rondrijden. Mijn advies is dan ook om een goedkope auto te huren, waarbij zelfs geldt dat hoe ouder de auto er uitziet hoe veiliger het is.
En dan is het inderdaad een kwestie van NIETS in de auto laten liggen, auto altijd afsluiten, auto niet bij Mambo voor de deur zetten, maar gewoon bij Lyons dive, niet naar afgelegen stranden gaan wanneer je niet bekend bent met de omgeving. De receptie van Chogogo kan daar gemakkelijk tips over geven en op de kaart aangeven waar je niet naartoe moet.

In Chogogo blijven zitten lijkt me een redelijke verspilling van je vakantie en daarvoor ga je toch niet 10 uur in een vliegtuig zitten lijkt mij.

Nog even een aanvulling, zoutpannen heb je ook op Jan Thiel, waar je ook flamingo’s kunt zien, zeker de moeite waard!!!
En als ik jullie een strand mag aanraden, dan is Lagun zeker een mooie plek om naartoe te gaan, en als je van snorkelen houd zul je hier zelfs schildpadden kunnen zien.

Nogmaals een hele fijne vakantie.

Wat zijn toch zoutpannen??? Hoe vind je die??

Is dat gat in de rots iets wat anderen omschrijven als blauwe rots of zoiets???

Nee, het gat in de rots ligt op West punt, voorbij de laatste lodge het zandpad op en dan maar doorrijden.
Wel even uitkijken daar, want overvallen komen er voor. Zodra je ineens wordt gevolgd door een auto blijf je gewoon doorrijden en stapt onder geen beding uit, ook niet stoppen.

Heb je eenmaal de auto geparkeerd hou de auto dan ook in de gaten en let op wat er nog die kant komt uitegereden. Het klinkt een beetje als russisch roulette, maar zo is het nu eenmaal op Curacao, het komt veelvuldig voor en ontkennen heeft geen zin.

De blauwe grot is heel iets anders, alleen vanuit het water te bereiken en dan moet je richting Santa Cruz. Daar is iemand die toeristen naar de blauwe grot vaart.

Er is overigens nog een ander ‘gat in de rots’, maar dat lijkt meer op een soort vuilnisbelt, niet echt interessant. Dit ‘gat in de rots’ kun je vinden op weg naar Playa Canoa. Gewoon bij Landhuis Brievengat het zandpad naar de kust nemen en dan kom je er vanzelf.