Curacao met 65+

Hallo,

Wij willen in december 2011 met z’n 6en naar curacao of een ander eiland in het caribisch gebied. We reisen met 2 oudere vrouwen van 71 en 82, de vrouw van 82 is wat minder goed te been. Ik vroeg me af of dat voor problemen kan leiden in curacao? Het enige wat wij gaan doen is lekker aan het strand liggen, of aan het zwembad en elke avond uit eten. Wij weten alleen nog niet zeker of we wel curacao doen, Aruba leek ons ook wel leuk, of Jamaica. Wat zouden jullie ons aanraden? Misschien St Maarten? En welke plaats dan? Want we zijn hard aan het zoeken.

Groetjes Mitchell.

Curaçao heeft veel schitterende baaien, maar die zijn veelal niet goed bereikbaar als je slecht te been bent (of een steile trap of stenen). Er zijn geweldige dingen te beleven op Curaçao en ook voor ouderen, alleen zal je dan je programma wat moeten aanpassen. Restaurantjes zijn vaak te bereiken met een trap en er zijn veel slechte wegen waardoor je soms behoorlijk door elkaar geschut wordt in de auto. Mijn moeder en haar man zijn ons twee keer komen opzoeken toen wij op Cura woonden en zij vonden het geweldig, ze zijn 68 en 70 jaar. Maar ze zijn wel goed te been, dus dat scheelt. Aruba is veel vlakker en daar zijn de wegen goed te noemen dus heb je minder last van hobbels tijdens het autorijden. Jamaica is ook helemaal geweldig, maar ook daar heb je slechte wegen en veel dingen die prachtig zijn om te bezichtigen, maar wel lastiger bereikbaar. Ik ben ook in Suriname geweest, mss is dat ook wel iets voor jullie. Daar is veel vlak en de mooie bezienswaardigheden zijn makkelijk bereikbaar. Natuurlijk ook niet allemaal, maar dat zal je altijd houden denk ik. Hoe dan ook, de Caribbean is een geweldige keus :slight_smile:

Dank je wel, chotje! Alleen we willen natuurlijk ook ergens heen waar we geen last hebben van de orkanen. We hebben wel gehoord dat de ABC-eilanden daar buiten vallen, maar geldt dat ook voor Jamaica? Voor Suriname lijkt me wel, want dat ligt nog onder de ABC-eilanden.