Je favoriete plekje op Curacao

hier kan je je favoriete plekjes vertellen zodat we allemaal de mooiste plekjes kunnen bezoeken als we op Curacao zijn

Groeten,

Clint

Willemstad, spreekt voor zich. Verder stranden zoals Cas Abao, Porto Marie en Jan Thiel. Christoffel park heeft ook leuke plekken, maar verwacht er niet te veel van. Het eiland is erg droog, je ziet eigenlijk alleen cactussen… en er is veel troep. Maar er zijn genoeg leuke plekken! :zon02:

Succes

Mijn favoriete plekje: Parke Ascension. Dit is een prachtigg park (richting Westpunt) aan de Noordkant van het eiland. Er is in het park ook een tunneltje waar je door heen kunt gaan en als je boven bent en je loopt helemaal door tot aan het bankje dan kun je schildpadden spotten! Wij kwamen hier per toeval achter en het is onbegrijpelijk dat deze mooie plek niet in alle boekjes over Curacao staat beschreven want het is echt de moeite waard!

Heey Chotje,

Dank je wel ik ga het zeker opzoeken in 2010 :slight_smile:

Groetjes,

Clint

Westpunt, lekker rustig en een goed visrestaurant.

Park Ascension idd, erg mooi. Ook een tripje gedaan daarheen, leguanen, boomkrabben en schildpadden gezien. Aanrader :zon02:

Een plekje wat slechts bekend is bij een zeer select gezelschap is Boca Hulu. Te bereiken vanuit zee of via een lange wandeling. Je begint dan bij Santa Cruz, steekt door naar Santa Pretu en dan is het nog een 30 - 45 min lopen naar Boca Hulu. Is een prima wandeling wanneer je honden bij je hebt.
Je kunt ook de sleutel van het gebied proberen te bemachtigen, maar dat kan wel eens veel tijd kosten en moet je dus van tevoren plannen. Even zo de sleutel ophalen is er niet bij en dan is lopen net zo gezond.
Op weg naar Boca Hulu kom je dan ook nog eens de Blauwe grot tegen, maar dan moet je wel in zee durven te springen (alleen aan te raden bij kalme zee).

Heb je een boot dan is het nog makkelijker, gewoon Santa Cruz uitvaren, links af en de kust volgen.

Klinkt Super!:slight_smile:

Ga in 2010 zeker er een bezoekje brengen :slight_smile:

Groetjes,

Clint

Cool! Laatst dacht ik toevallig nog aan deze plek.
Ik kon me de naam en plaatst niet meer heugen (gedaan in 2000)

Maar naar aanleiding van jou beschrijving ben ik er zeker van dat ik hier geweest ben!

:slight_smile:

Hallo,

Pas terug uit Curacao, kan ik je zeggen dat ik geweldig heb gesnorkeld in een kleine intieme baai : PLAYA LAGUN
Wat een prachtige vissen heb ik daar gezien en ook heb ik 4minuten mee gesnorkeld met een groete zeeschilpad die vlak onder mij zwom.TOP

groet Holyday

een schildpad blijft altijd mooi :slight_smile:

Als je schilpadden wil spotten moet je naar blauwbaai, daar zitten er vaak een paar. Of naar playa lagun, daar worden ze rond 10 uur in de ochtend gevoerd met visafval van terug komende vissers. (dan zitten er heel veel schilpadden en kun je ze ook van de kant zien)
En op klein curaçao zijn ook altijd schilpadden te vinden.