Random vraagjes

Goede dag

Ik had nog wat vraagjes betreffende mijn reis naar Namibië botswana en zuid Afrika.

  1. Mag je in de nationale parken van botswana zomaar langs de weg lunchen of ontbijten of zijn daar speciale plekken voor ?

  2. Als ik van ihaha restcamp naar savuti restcamp wil rijden welke weg is het mooist/leukst die door het chobe forest reserve of door het chobe zelf ? Die door het forest reserve is 2 uur korter .

  3. Wat is het verschil tussen een handgeschakelde 4x4 en een automaat met betrekking tot het vast komen te zitten in het zand en door water rijden ?

Heel erg bedankt alvast

Vriendelijke groet

Wesley

Sent from my SM-G950F using Wereldwijzer mobile app

Hoi Wesley,

Op 1 en 2 kan ik niet antwoorden.
Op 3… Ik denk niet dat handmatig of automatisch invloed heeft op het vast te komen zitten… :confused:
Wij hebben in ieder geval met een automatische gereden, zonder problemen!

Zelf hebben we een trip gedaan van Belgie naar Zuid Afrika met de wagen en hebben onlangs een boek gepubliceerd hierover met allerhande info over visa, malaria, campings, do’s en don’ts,…
Mocht je interesse hebben, hij is te koop via Amazon

of rechtstreeks via ons daar er helaas geen Amazon in Belgie of Nederland is…

In ieder geval, super veel plezier op jullie trip!

Groetjes,
Eef en Dries

Hallo,

Wat leuk dat jullie daar naar toe gaan!
Er zijn aangewezen picknick plekken in Moremi, Savuti en Chobe, maar stel je er niet te veel van voor. Meestal is het niet meer dan een bordje dat aangeeft dat het een picknick plek is, zonder verdere voorzieningen. Misschien een bankje als je geluk hebt, maar in elk geval geen hekken er omheen.
Op andere plekken mag je de auto niet uit binnen de nationale parken.

Op vraag twee kan ik alleen zeggen dat wij door Chobe zelf zijn gereden en dat dat onwijs gaaf was. Hoe het in het firest reserve is geen idee.

En drie: wij hadden een handgeschakelde wagen en dat werkte prima. Wanneer ga je eigenlijk? Onze zomer betekent relatief weinig water, maar meer los zand. En eigenlijk hoort één keertje vast zitten wel een beetje bij het avonturiersgevoel toch?

Mocht je nog beelden van Chobe willen: Afrika 2013 BerndNienke - YouTube

Gr Bernd