Rampen in Mexico

Hoe vaak komen ze voor?
Rampen in Mexico?

Orkanen, aardbevingen etc.
Welke rampen moet ik nog meer aan denken?

En hoeveel last hebben de mensen in Mexico hiervan? Worden zij op tijd gewaarschuwd, zodat zij zich nog in veiligheid kunnen brengen, of worden ze hier totaal door verrast?

Ik heb met name interesse in de regio Playa del Carmen.

Wie kan hier iets over zeggen?

EmmyB

Kijk eens naar overstromingen, het gebeurt ieder jaar, op het moment staat tamaulipas aardig onderwater.
En in een paar maanden zullen chiapas en tabasco ook wel weer onderwater staan.

Bastiaan Versloot

het komt vast wel vaak voor, maar echt een grote aardbeving echt pas eens de zoveel jaren. Hoezo vraag je je dat af? ben je er bang voor?
kan het me wel voorstellen heb ik soms ook wel een beetje…maar goed dat heb je eenmaal in die landen. Het is kwestie van geluk,verkeerde tijd/verkeerde plaats en het is dan ook goed mis maar goed ik ga liever af van het geluk dan maar haha

groetjes vivian

Thanks!

Ja, ik vraag me af hoeveel zorgen ik me hiervoor moet maken.
Ik wil naar Playa del Carmen verhuizen.
Waar zou ik hier meer info over kunnen vinden?

pff geen idee in boeken,op internet enz maar als ik jou was zou ik heerlijk daar gaan wonen ik daar niet daarom om twijfelen…succes!!

1 like

Ja, dat denk ik ook.
Er wonen daar heel veel mensen die ook de keuze hebben om lekker ergens anders te gaan wonen als het te gevaarlijk is, dus ik denk dat het idd wel meevalt.

Aardbevingingen hoef je je geen zorgen om te maken zitten geen breuklijnen daar, enkel eens in de zoveel jaar een orkaan, in 2005 was er een die over playa del carmen ging het hele strand weggeslagen maar daar zie je nu niets meer van.

Laat het niet de reden zijn om er niet naartoe te verhuizen deze worden ruim van te voren gemeld.

Als je kan gaan ga, in Nederland staat er ieder jaar ook wel iets onderwater.

Bastiaan Versloot.

Drie weken nadat wij vanaf Nederland onze spullen gepakt hebben en gingen wonen op het eiland cozumel kregen wij de grootste orkaan sinds tijden over het eiland heen. De orkaan stond 60 uur stil en we hebben 60 uur in een badkamer gezeten. Als je daarna naar buiten gaat is het vreselijk wat je ziet. Het is met geen pen te beschrijven.

Echter…

Na de orkaan hielpen de Mexicanen elkaar bij het schoonmaken en opruimen van het eiland. Het leger, het rode kruis, de marine etc ze komen allemaal met hulpgoederen via helicopters, boten en de ferry en de locale bevolking helpt elkaar. Het is super om te zien en het was dan ook wonderbaarlijk dat het eiland binnen 2 weken weer gereed was om toeristen te ontvangen.

Echter…

De media blaast het nieuws enorm op en slecht nieuws verkoopt helaas beter dan goed nieuws. De media hebben de situatie zeer slecht neergezet wat als gevolg had dat het eiland zeker een half jaar tot wellicht een jaar te kampen had met een enorme daling van toeristen. Geloof mij er was absoluut niets meer aan de hand.

Een ander “voordeel” van een orkaan is dat je over het algemeen zo’n 4 dagen van te voren weet dat de kans groot is dat de orkaan jouw richting op komt en ook hier helpen de mensen elkaar en weet men exact wat te doen.

Nu 6 jaar na deze orkaan kan ik zeggen dat er voor ons persoonlijk goede dingen uitgekomen zijn.

Veel plezier in Playa del Carmen

1 like