ik ben redacteur bij het radio 1 reisprogramma Weg met BNN en het leek ons leuk het daarin een keer te hebben over Backpacken in Turkije. Volgens mij namelijk een relatief onbekend fenomeen in Turkije, maar Turkije heeft wel heel veel wat backpacken daar aantrekkelijk maakt: goedkoop, mooie stranden, mooie andere natuur, veel cultuur, zeer goedkoop daar te komen enz.
Wie heeft er verstand van dit onderwerp? Dus wie weet meer over hoe goed je kunt backpacken in Turkijen en wat je er allemaal kunt doen. Laat een berichtje achter of contact of via BNN.nl, dan doorklikken naar Weg met BNN.
Turkije is zeker een ideaal land om te backpacken. Engelsen en Ieren kennen dit hier heel goed.Belgen en Nederlanders minder.
Ik zelf woon in Kusadasi en zelfs vele backpackers komen via Samos -Grieks eiland Kusadasi binnen.Of ze doen het omgekeerd, landen in Izmir,en gaan zo door tot Samos. Hier zijn een paar pensions ingericht voor backpackers.
De bovenste vedieping van hun pension is overdekt ,er is dan wel een douche plaats en een open ruimte als slaapplaats voorzien.
Ik zelf heb geen verstand van backpacken maar zie hier wel in het seizoen vele backpackers door de stad lopen.
Het reizen hier door het land is heel goedkoop,Lange afstands bussen zijn goedkoop en de verbindingen met de dolmus (turkse minibus) is ideaal om je overal langzaam te verplaatsen.
De mensen zijn hier heel gastvij en in de kleinere dorpen op bepaalde boederijen ontvangen ze de toerist hier heel vriendelijk. Overal word je iets te drinken aangeboden,zelfs soms gratis te eten. Overal zijn er warenhuizen of in de dorpen kleine markets voor de nodige voeding op te slaan. Plaatseljke markten overal. Zeker een land voor backpackers. En je hebt bij het binnenkomen van Turkije een visum voor 3 maanden.Maar niemand kijkt hier vreemd op tegenover een backpacker.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka
Bedankt voor je reactie! Ik zou je graag bellen hierover, kun je mij evt je telefoonnummer mailen?! Stuur mij even een e-mail via deze site/dit berichtje. Ik hoop snel van je te horen!
Groeten,
Gertjan
Weg met BNN, elke maandagavond tussen 20u en 21u op radio 1.
Hallo Gertjan,
Je kan me altijd bellen als je daar zin in heb.
Mijn nummer is : 0090 536 717 28 40 op dit nummer altijd bereikbaar.
Ik heb een prive nummer maar dit geef ik enkel door als je me eerst via gsm opbeld.
Je kan ook altijd mailen op: francoisevanhaesebrouck@hotmail.com