Reisgenoot Turkije sept-okt 2010

Gezocht een reisgenoot om mee te backpacken in Turkije. :turkey:

Turijke; bij iedereen wel bekend van de all inclusive vakanties in resorts met broodjes kroket en optredens van Jan Smit terwijl je op ned 1 man bijt hond kan kijken en in het nederlands je volgende biertje kan bestellen.

Jammer dat de meeste mensen Turkije (alleen) van deze kant kennen want het heeft veel meer te bieden dan dat. Prachtige natuur en cultuur die ik wil gaan ontdekken.

Ik wil begin september vertrekken met het vliegtuig naar Ankara. De route die ik in gedachte heb is als volgt:

Ankara - Cappadocie (Goreme) - Nemrut Dagi (Malatya) - Divrigi - Trabzon (kust zwarte zee) - Rize - Mt. Kackardgi - …?

In Cappadocie, Nemrut Dagi en Mt. Kackardgi wil ik met een meerdaagse wandeling genieten van al het natuurschoon.

De reis zoveel mogelijk low-budget houden door het reizen met het openbaar vervoer en te overnachten in nette maar bescheiden accommodaties. De tent gaat ook mee voor overnachtingen op campings (ja die zijn er ook :hihi:), vaak mag je ook camperen bij een accomodatie waar je tegen een kleine vergoeding gebruik kan maken van de faciliteiten.

De route is een basis maar ik reis niet met de intentie om iets te plannen, 100% flexibel dus.

Heb je ook plannen in deze richting, ben je na het lezen enthousiast geworden, reis je een deel van de route? laat het even weten. Alle reacties zijn welkom.

Als je tips, ervaringen of aan- opmerkingen hebt over bovenstaande gebieden laat het me weten.

Thanks ! :wereld:

Een heel fijne vakantie om te doen als single of als 1-ouder-gezin is een reis met Mavi Travel. Wij verzorgen Blue Cruises, kleinschalige, niet-toeristische vakanties op een boot met maximaal 14 deelnemers langs de Turkse kust.

Ik heb altijd al Blue Cruises gedaan omdat ik alleen op vakantie ga, en organiseer en begeleid deze nu zelf.

Site: www.mavitravel.nl

@Jolanda; helemaal geweldig voor je maar als ik zoiets zou willen dan had ik deze oproep dus niet geplaatst :tssk:
Als je mijn berichtje ook daadwerkelijk had doorgelezen had je gezien dat ik al een route in mijn hoofd heb namelijk; Ankara - Cappadocie (Goreme) - Nemrut Dagi (Malatya) - Divrigi - Trabzon (kust zwarte zee) - Rize - Mt. Kackardgi - …?

Mocht je een boot hebben die dat stuk vaart dan boek ik meteen, zo niet dan wacht ik af of er iemand is die zin heeft in een backpacktrip. :hihi:

Zie ook het topic op het Turkije forum: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=87214

Beste Twan, ik heb jouw bericht helemaal gelezen en hier op gereageerd omdat wij in 50% van de gevallen backpackers op de boot hebben die een stuk van Turkije willen doen waar je met een auto niet komen kan.

Sorry als ik je met mijn post heb gegrieft.

Hi Twan,

Ik heb een half jaar in Istanbul gewoond en veel aan de Lonely Planet gehad. Denk dat je zowieso van plan was met een reisgids (boekje) te gaan reizen. Ik heb er zelf veel rondgereisd en vervoer met de bussen is echt super relax en geweldig betaalbaar. Vaak krijg je ook drankjes en kleine versnaperingen tijdens de reis. In Capadochia hebben ze heel veel hostels waar je in grotten slaapt; een onvergetelijke ervaring! Efesus is ook onwijs mooi! Veel hike mogelijkheden rond Goreme. Als je het midden van Turkije gaat reizen is een kleine woordenschat Turks wel erg handig…

**Succes en een geweldige reis toegewenst! **

@Hafida, Thanks voor je reactie. Met jouw Turkse woordenschat zal het na een halfjaar Istanbul wel goed zitten. Ik zal nog even aan de studie moeten maar ik probeer sowieso altijd wel wat zinnen / woorden te kunnen. Dat is niet alleen praktisch maar je kweekt er ook vaak wat goodwill mee, ook niet onbelangrijk als je gaat backpacken.

Misschien stuur ik je nog wel een berichtje voor wat inside Turkije info :smile:.

merhaba!!

geweldig! ik wil ook graag iets meer van turkije zien dan alleen de resorts…
zullen we mailen? [EMAIL=“josienhillebrands@hotmail.com”]josienhillebrands@hotmail.com

gule gule

Josien

@Josien. Thanks voor je reactie, ik heb je een mail met wat meer info gestuurd.

Andere mensen nog interesse? Let me know :wereld:

Dag Twan,

ben wel geïnteresseerd, kunt je me wat extra info van je plannen geven ?

groetjes
Françoise

Merhaba Twan,

Wij reizen al vanaf 1999 regelmatig door Midden en Oost Turkije en het is een echte aanrader.

Er zijn meer dan voldoende plekken waar je met Tent terecht kunt en tevens zelf ervaren dat je ergens bij de boer je tentje mag neerzetten wanneer je naar camping of accommodatie vraagt en 80% kans dat je gewoon mee eet met de familie, want gastvrijheid is richting Oost Turkije 300% beter dan het Westen!!

Wij gaan deze zomer (helaas maar) 3 weken wel met auto reizen die we voor € 100,-/week hebben kunnen ritselen via vrienden in Izmir.
Auto wordt voor ons naar Istanbul gebracht waarvandaan wij langs de Zwarte zee via Trabzon/Sumela ook naar Rize reizen en daar een paar dagen de bergen in willen duiken.
Ook daar zijn weer vele leuke accommodaties voor weinig te vinden(de boer op!!).

Bezoek aan de Nemruth Dagi zeer goed plannen afspreken wanneer je daar bent omdat niet iedereen daar even netjes is met afspraken etc.
Schijnt daar de uitzondering op de Turkse regel te zijn!!

Via Erzincan/Sivas gaan we ook naar Cappadocia waar Kemals Guesthouse of Rock Valley Cappadocia 2 zeer leuke met ZEEEER goed eten en goedkope overnachtingsplekken zijn.

Veel plezier,

Flyboy>>>:wereld:

hi Twan,:dag:

wat ontzettend verleidelijk. Ik heb precies dezelfde gedachten over Turkije en wil ook ALLES zien. Maar de invulling ervan is moeilijk te realiseren.
Over wat voor budget denk je ongeveer?

@Flyboy, alle mensen die vertellen over oost-Turkije hebben het inderdaad over de gastvrijheid en dat deze beter is dan in het westen. Leuke route hebben jullie uitgestippeld, komt erg overeen met wat ik wil gaan doen. Moet alleen nog even kijken of ik Nemruth Dagi ga doen want je bent niet de eerste van wie ik hoor dat je daar wel even op moet passen. Ik beslis ter plekke wel of ik ga (het schijnt echt geweldig mooi te zijn dus waarschijnlijk wel :nod:) Fijne vakantie! En als je nog tips hebt zijn ze altijd welkom.

@Monique, om alles te zien zul je waarschijnlijk wel een jaartje of meer uit moeten trekken. Vandaar dat mijn route ook door een niet al te groot gebied gaat en ik het westen (letterlijk) links laat liggen. Mijn budget voor 2 maanden is ongeveer €1500 (incl. alles) maar ik denk dat het goedkoper kan. €1500 - €300 tickets = €1200 dan kom je uit op €20 p/d. Als je gaat backpacken moet dat ruim voldoende zijn. Wat zijn jou plannen voor je Turkije reis?

Ik ga 3 groepen begeleiden in juli /augustus, daar ben ik me helemaal op aan het voorbereiden. Dat is vanaf Dalyan naar tropisch Antalya en terug. Ook heeel erg mooi hoor.
Maar wil de reis die jij maakt ZO GRAAG DOEN!!! Daar mijmer ik al wat jaartjes over!

Hey Tan,

Ja hoor de Nemruth Dagi moet je ook zeker doen, alleen let goed op!!
Met € 20,-/dag moet je wel uit kunnen komen hoor.

Hostels zijn na Augustus zeer goedkoop en zeker niet direct akkoord gaan met de prijs die ze noemen.
Ik doe dit al jaren bij de kleinere pensions/familie hotels/hostels en zelfs tijdens hoogseizoen valt hier zeker wat te halen, maar goedkoopst is bij de “boer”.
Gewoon vragen waar je ergens kunt overnachten en veel kans dat je bij hun slapen mag.

Van waar moet/wil je vliegen??
Vanuit Dussledorf/Köln via duitse boekingsite heb ik vorig jaar begin oktober € 215,- betaald.

Ook jij alvast een zeer fijne vakantie.

Gulle gulle,

Ik probeer, en denk, dat ik voor veel minder dan €20 per dag rond kan komen maar dat bedrag is een soort safety.
Ben helemaal vrij om te vliegen vanwaar ik wil, zolang het maar op Ankara is. Kan dus vanuit NL, BE of D zijn. Even goed rondneuzen naar de goedkoopste tickets dus!

Hey Twan,

Vergelijk de prijzen maar eens tussen op Ankara of op Istanbul vliegen.
Evt. dan vanuit Istanbul met de bus naar Ankara.

Meeste goedkope vluchten gaan op Istanbul en de bus kost een schijntjel
Greetz,

Hoi , ik wil best meegaan maar 15 Mei ga ik eerst naar Bodrum een weekje .
Ik ben 31 en mijn naam is Wesley , je kan me mailen via : [EMAIL=“sporty_wesley@live.nl”]sporty_wesley@live.nl

groetjes

Iemand?

Hey Twan,

Al mensen gevonden? Wat jij gaat doen lijkt me reuze interessant!

Hoi Twan,

Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Ben je al weg?:dag: