Als ik lang moet wachten op welk vliegveld dan ook kan ik me nooit concentreren op een boek. Door al die omroepberichten in verschillende talen moet ik elke bladzijde 2 of 3 keer lezen…:slapen:
Op de kale stenen vloer 8 uur op je pantat zitten is voor mij helemaal geen optie bovendien de gore, stinkende en zeiknatte toiletten trekken mij al helemaal niet. :disgust: Kort en goed ik zou even een andere maatschappij kiezen bijvoorbeeld Garuda die tig keer per dag vliegt tussen DPS en CGK of een uurtje of 6 in het Airporthotel uitrusten voordat de lange vlucht naar Amsterdam begint.>>>
Nogmaals het is heel persoonlijk maar ik zou er zeker niet voor kiezen om maar 3 uur er tussen te nemen dat is wel vrij weinig. Ik kan zelfs zeer goed een boek lezen met een ipod op geen problemen mee. Naar het toilet ga ik toch al nooit veel als ik onderweg ben dus daar heb ik ook geen last van maar goed het gaat niet om mij maar om iemand anders.
Met Airasia kom je niet op dezelfde terminal aan dan waar het vliegtuig naar Amsterdam vertrekt. Dus je koffers ophalen, naar de andere terminal gaan en weer inchecken.
Lang wachten op een luchthaven hier in Indonesie en geen goede plaatsen om te zitten? Koop dan lekker voor ca. Rp 100 - 150.000,- p.p. toegang tot een business class lounge, met goede zitplaatsen, onbeperktt snacks en hapjes (soms zelfs complete rijsttafels), drinken, schone toiletten, tijdschriften, kranten, gratis Internet, etc., etc.
wat een goeie tip en inderdaad ook niet erg duur.
Op de luchthaven Minangkabau international stelt dat niets voor, hapjes die al heel lang in een warmhoudertje liggen, slechtgekoelde alcoholvrije drankjes en zeteltjes in een kleine benauwde ruimte. Polonia Medan heeft een riante lounge maar daarvoor moet je wel naar de Domestic terminal. Ik meen te weten dat op CGK de lounge alleen toegang verschaft als je met Garuda vliegt… Weet dit niet zeker. Op grote luchthavens als Changi en Klia zijn de kosten veel hoger.
Klaag je altijd zoveel of ben je niet zo snel tevreden??
In KLIA heb je geen lounge nodig daar heb je vele plekjes waar je prima kunt zitten voor een aantal uren.
haha wat een tips! Bedankt! Ik denk dat ik maar met Garuda vlieg en ter plaatse een ticket regel. Kan dat al als ik land op Jakarta, of beter in Bali? Iemand enig idee wat een ticket kost? Die van Airasia is 550 rph. Die business lounge class klinkt ook goed, heb inderdaad weinig zin om 8 uur te wachten op een stenen muurtje… misschien dat het hotel ook nog een optie is, maar wie weet heeft Garuda betere vertrektijden!
Effe off-topic: als jij dit klagen noemt dan constateer ik dat jij een die hard bent en niet van mijn leeftijd. Ik hou van comfort en dat kost geld. Als je op KLIA 10 uur moet wachten op je volgende vlucht zijn die harde ligbanken met al die omroep berichten om de paar seconden voor mij geen optie. Maar goed, ieder z’n meug. Changi is voor mij de comfortabelste luchthaven maar dat is een ander topic. :zon02:
Kan allebei. Voor prijzen, vertrektijden en aantal vluchten kijk op de website van Garuda.
maar het ging niet om 10 uur ik zou dan zelf ook naar een hotel gaan maar als je 6 uurtjes moet wachten vind ik het nog wel oke. Ik zit graag in restaurants ze hebben daar vaak internet zit achter mijn laptop en drink lekker wat koffie en kijk mensen. Ik reis al 3 jaar rond en weet dus helaas wat wachten is ik heb er ook hekel aan maar ja ach je moet er maar wat van zien te maken. Maar mensen komen hier met goeie tips en ideeen en alles word door jou afgekeurd en vandaar dat ik met die opmerking kwam. Je kunt er zelf wat van maken dat is mijn motto.
Garuda biedt betere vertrektijden (minder lang wachten, maar ook niet ‘haasten’), maar de tickets kosten wel 3x zoveel (ongeveer 120 euro)…![]()
misschien dan toch maar s’middags al vertrekken naar Jakarta met Airasia…
ach je kunt maar ergens wakker van liggen toch?
inderdaad zou ik niet doen word je heel moe van. Je kan ook even kijken of je een paar uur in een hotel kunt inchecken kan je even lekker liggen, douchen en wat tv kijken.
Voor een overzicht van ticketprijzen van binnenlandse vluchten in Indonesie en een paar internationale vluchten door maatschappijen vanuit Indonesie, kijk op:
Je kunt goedkoper ook naar een reisbureau ter plekke gaan, nog goedkoper…:slapen:
via ticketindonesie.info.nl was de prijs 83 euro met Garuda… dat kan ter plaatse dus goedkoper? ![]()
van waar naar waar?
als je van Jakarta naar Bali wilt kun je zelf prijzen vergelijken (en boeken!) op www.airasia.com
andersom van bali naar jakarta…probleem met aiasia (kostte 550rph) is dat de vliegtijd niet handig is om mijn vlucht terug naar NL te halen, vandaar!
Zorg sowieso voor voldoende overstaptijd, met welke maatschappij je ook vliegt! Je moet namelijk van de ene naar de andere terminal, en je bagage wordt NIET doorgelabeld.
Het moet mogelijk zijn om voor minder dan 83 euro van DPS in Jakarta te komen. Ik zou echter niet tot het laatste moment wachten met boeken, gewoon om te voorkomen dat de vlucht onverhoopt vol zit. Wanneer je echter een paar weken voor vertrek je ticket boekt (vrij snel na aankomst dus), dan ben je al mooi op tijd.
DPS naar CGK met Batavia Air: $43, aankomst 17.40 uur.