Hallo allemaal,
Begin november trekken mijn vriendin en ik rond in dit mooie land voor de eerste maal en dit voor een 20 tal dagen. Het is onze eerste verre reis (Europese vakanties niet meegeteld ^^)
Ik heb wel nog enkele vragen waar ik niet direct een antwoord op vind online:
-We doen 2 ryokans in de alpen, 1 overnachting in koya san en de rest zijn de gewone westerse hotels. Hoe zit het juist in elkaar met de wifi acces bij de hotels? Krijg je gewoonlijk een kaartje met daarop de naam dat je je moet inloggen, maar hoe typ je het wachtwoord in met hun speciale tekens?? Of is het meestal in de lobby te doen op een openbare wifi waar iedereen op kan?
Ik dacht om dit eventueel op te lossen dmv zo’n daarbaar wifi toestel. Kan je dit ter plekke huren bij de luchthaven van osaka of moet je dit best reserveren??
-hebben wij als koppel 2 IC Cards (suica/icoca…) of slechts eentje?
-Wij hebben 1 visa kaart en het is de bedoeling om uiteraard direct wat geld af te halen in de luchthaven ter plaatste en daarmee de meeste aankopen te doen. Nu vraag ik mij af of je een soort van interest betaald bij het afhalen van geld in japan en het niet voordeliger is om gewoon in eigen land bij onze bank geld om te wisselen. Ik persoonlijk ben niet iemand die bang is om met 800€ rond te lopen.
-Ik dacht om 1 dag in kyoto een fiets te huren en daarmee Kinkaku-ji/Ryoan-ji en daarna Arashiyama/bamboebos te doen. We starten wel bij ons hotel dat vlakbij kyoto castle nijo ligt.
Zou er nog iets zijn dat nog prachtig is langs die “route”. Er liggen enorm veel tempels rondom Arashiyama waarmee we wel de tijd kunnen vullen, maar is dit allemaal haalbaar ivm potentiele hellingen (lees: Is dit doenbaar voor een stel luie autobestuurders die al 5 jaar lang geen fietsen meer hebben aangeraakt?? :biggrin: )
Alvast bedankt!