Na wat oefenen in het zwembad was ik er klaar voor om te gaan snorkelen. Ik had verwacht dat ik flink aan het klunzen zou gaan. Eénmaal in het water wat ik niet meer te stuiten zeg! Manlief had nog wel zoiets van…nou dat kan me wat gaan worden. We hebben een geweldige beleving gehad met snorkelen bij Pulau Menjangan, wat was het mooi zeg! Ik heb daar een schattig mooi visje in mijn handen gekregen wat ik zo speciaal vond. Jammer genoeg was de batterij leeg en konden we deze dus niet meer fotograferen. Ik ben op zoek naar een afbeelding van zo’n schattig mooi visje. Wie weet de naam van het visje, een bolvormig oranje geel, de grote van een grapefrut?
Een visje met lege batterij ? …of dat fototoestel. Weet je hoeveel van die visjes opelkaar lijken ?
Er zijn boekjes te koop over tropische vissen, en anders een dierenwinkelwinkel die aquariumvissen verkoopt.
Suc6
Grappig wahhh, lol…Dacht dat er misschien wel één iemand was die weet over wat voor visje ik het heb
Tja…hoe kan ik het dan beter uitleggen dan dat het echt de kleur van een rode grapefrut schil had, net zo groot is, het gevoel hebben dat je ook een gewicht in je handen hebt, kon het in mijn twee handen vasthouden en zoals ik begrijp blaast ie zich op en vergroot ie dus als ie boos is of gevaar is…“Toch nog iemand die het weet dan?”
Bij bolvormige vissen denk ik aan een pufferfish (kogelvis). Die zijn meestal niet oranje, maar ze kunnen wel een geelachtige kleur hebben.
Je kan het onderwaterleven beter niet aanraken.
Dat was het visje…pufferfish… dank je wel voor het meedenken ![]()