Snorkelen in ondiep water

In 2016 gaan we naar Bali! Yes!
Ik heb een vraag over snorkelen: omdat ik niet in de zee durf te zwemmen, tenzij het in ondiep water is, vraag ik me af of er ook mogelijkheden zijn om te snorkelen? En zo ja, waar?
Ik móet grond onder mijn voeten voelen als ik ga staan, anders raak ik helemaal in paniek (‘trauma’ uit mijn jeugd).

Ik zou zoooo graag die mooie visjes willen zien onder water :drugged:

Menjangan eiland moet je wel snorkelen mag niet op het koraal gaan staan maar overal kun je prachtige vissen en onderwaterwereld zien.
Met de boot vanaf pemuteran kun je er komen echt een aanrader!

Op Nusa Lembongan kun je fantastisch snorkelen in ondiep water en altijd grond onder de voeten! Zie ook voor veel meer info mijn website www.harry-janny.nl

En Enilegna vraagt nu juist waar je wél mag staan.
Wij hebben volgens mij gesnorkeld vanaf het strand in Pemuteran, ondiep water. Weet Dutchman of dat klopt, we kwamen er langs tijdens een autoritje en hebben niet precies genoteerd waar het was maar ik ben er vrij zeker van.

Wat ze bedoelt volgens mij dat ze het eng vind als het te diep is.
Menjangan zoals ik al schrijf is bij pemuteran.

Volgens mij bedoelt ze wat ze schrijft: **Ik móet grond onder mijn voeten voelen als ik ga staan, anders raak ik helemaal in paniek
**
En dat kan/mag niet zoa;s je zelf schrijft.

Als je mooi wilt snorkelen is dat veelal bij koraal. Om het koraal niet te beschadigen mag je het niet aanraken, dus niet staan. De vraag is dus of het een probleem is als je niet mag staan, maar het wel ondiep is?

Ik hoop echt dat Elinegla zich nog een keer meldt. Ze schrijft dit: Ik ****móet **grond onder mijn voeten voelen als ik ga staan, anders raak ik helemaal in paniek (‘trauma’ uit mijn jeugd).

Hoe duidelijk is het dat ze grond onder haar voeten** móet **voelen.

Elinegla???

Als ze gaat staan staat erachter. Dus dat is op het koraal ook zo, als ze gaat staan, voelt ze grond. Echter mag je niet gaan staan.

Het kan toch ook zijn dat ze dit bedoelt: als ik de bodem zie en wil gaan staan, maar het is te diep, dan raak ik in paniek. Wil ze per se staan, of wil ze alleen zeker weten dat ze kan staan.

Ik geef alleen aan dat er een reactie van haar moet komen om haar goed te adviseren.

Een mogelijk alternatief kan mogelijk ook nog een glasbodem boot zijn? Wijzelf hebben daar dikwijls gebruik van gemaakt op diverse locaties op Bali! Op vrijwel alle interessante locaties kun je gebruik maken van zo’n boot voor in verhouding weinig geld.

Niek,

jij en ik weten hoe moeilijk het is om in echt helder water de diepte te schatten als je aan het snorkelen bent. Maar net als jij hoop ik ook dat Enilegna zich een keer meldt. Ze moet toch ook zien dat we ons best doen om haar te helpen. Dan verdienen we met z’n alleen een reactie.

Mogelijk dat Angelina het hier ook niet zo helder ziet, Bij ondiep snorkelen loop je soms ook het gevaar dat je beschadigingen oploopt door stenen

Ik heb een goede snorkelplek voor je waar je dus lopend door helder water kunt om te snorkelen. Eigenlijk gaan snorkelen en staan in het water niet samen, want het koraal sterft bij een hele kleine aanraking.

In Amed is er een ondiepe geul gemaakt voor de visserboten zodat deze smorgens vroeg van en naar het strand kunnen varen zonder het koraal hierbij te beschadigen.

Waar is dit precies ? Ter hoogte van het Palm Garden Amed Beach & Spa Resort Bali , het strand is openbaar.