Mooie duik plekjes op Bali

Een greep uit de duikstekken rondom Bali

PADANG BAI & AMUK BAY: Blue Lagoon - driftduik langs een mooie muur. veel kleine vissen en dieren. Te zien: Nudibranch, platwormen, Frogfish, Leaf Scorpion fish en Ribbon Eels. Een goede stek om nachtduiken te maken.
Drop Off - uitstekend voor nachtduiken. Spanish Dancers, Lionfish en andere roofvissen zijn er 's nachts te zien.
Gili Mimpang - Driftduik langs een steile muur. Veel blauwe snapper, zeepaardjes en butterfly vissen. Als het water in augustus en september koud genoeg is, zijn er ook Mola-Mola (oceanic Sunfish) te zien.
Andere duikstekken in dit gebied: Bias Tugel, Gili Biaha en Gili Tepekong
AMED: Amed Wall & Amed Pantai.
TULAMBEN: Liberty Wreck - bekende duikstrek op 30 m van de kust. Tijdens WOII is het schip gebombardeerd en gestrand. In 1963 is het schip de zee ingegleden tijdens de uitbarsting van Mt. Agung.
Paradise - Ideaal om bijzondere dieren en vissen te zien zoals robust ghost, pipefish, verschillende soorten palingen, mimic octopus en boxer crabs. Met een beetje geluk zijn er ook eagle rays, haaien, barracuda’s en spaanse makrelen te zien!
Andere duikstekken in dit gebied:Drop Off, Batu Kelebit en Seraya Secret
NUSA PENDIDA & NUSA LEMBONGAN:
Crystal Bay - driftduik met stroming - ervaren duikers. Vrij koud gebied en in augustus en september zijn er volop Mola-Mola’s (Sunfish) te zien. Een van de beste stekken om Mola Mola’s te bewonderen.
Manta Point - driftduik, zee kan ruig zijn. Veel kans op Manta Rays die er komen. De zee kan hier ruig worden, deze stek kan daardoor soms niet bereikt worden.
Janka Point - driftduiken alleen geschikt voor ervaren duikers. Janka Point is een groot mangrove bos dat tussen Lembongan en Cenigan Islands ligt. Te zien zijn er haaien, schildpadden, tonijnen, trigger fish, angel fish en sweetlips.
Andere duikstekken: Sental, PED & SD, Toyapaken en Blue Corner
MENJANGAN:
Eel Garden - vernoemd naar een grote kolonie Garden Eels die hier zitten.
Andere duikstekken: Drop Off, Anchor Wreck en Underwater Caves :chin:

Hallo,
Wij gaan in november 4 weken naar Sanur en vindt het mooi om te snorkelen, duiken mag ik niet ivm hartkwaal.
Nu noem je een scala aan plaatsjes op waar je goed kan duiken, maar kan je daar ook goed snorkelen? merk dat je vaak op Bali komt en je weet vast ook leuke plaatsen om te snorkelen.
Alvast bedankt
Jan

Waar je kan duiken kan je ook snorkelen,blue lagoon in padang bay bv.
IN sanur is het minder leuk om te snorkelen,omdat je achter het rif zit.
Maar daar kan je wel met een bootje buiten het rif varen .
Wij gaan ook weer in november,veel plezier.:chin:

hoi,
mijn vader en ik willen graag in december naar Bali gaan,
en dit zo snel mogelijk boeken.
weet u misschien welke plaats leuk is om heen te gaan?
kuta? ik wil graag tijgers zien en schildpadden, en ook graag snorkelen.
en dat schip waar u over schrijft lijkt mij ook erg interessant.
Ik kan kiezen tussen kuta-taban of aan de kust bij Sanar.
wat zegt u?
groetjes simone

HALLO,

Voor tijgers moet je naar de dierentuin!
schilpadden vind je op turtle eiland,maar dat is een beetje nep.
En voor dat schip moet je echt duiken.
Wij gaan altijd naar sanur,dat is een beetje rustiger als kuta,of je moet 24 uur per dag van disco houden,dan kan je beter naar kuta gaan!:chin:

http://www.panoramas.dk/fullscreen/fullscreen45.html

een panorama foto van het tulaben liberty wreck.:chin:

1 like

Beste Snorkelaars,

Pas op met snorkelen bij blue lagoon (Padangbai). Ik ben hier in 2007 in grote problemen gekomen door zeer sterke stroming. Daarom raad ik aan: Wanneer je gaat snorkelen zorg dat je altijd met minimaal twee personen bent.

Moet zeggen dat Blue Lagoon wel prachtig is om te snorkelen.

Een schitterend filmpje… [ame=“Bali Diving HD - YouTube”]HIER[/ame]

2 likes

Bedankt voor dit prachtige filmpje, jammer dat ik niet mag duiken,maar ga hier zeker snorkelen, nog 2 maanden dan zijn we weer op Bali.
Bedankt Jan