Ik wil in Juli met mijn vriend naar Bali.
Het lijkt mij het leukste om op Legian beach te verblijven omdat hier naast een mooi strand waar je elke dag een mooie zonsondergang hebt, ook nog leuke winkeltjes en marktjes hebt.
Maar mijn vriend wil graag duiken op Bali en ik heb begrepen dat de mooiste duikplekken aan de oost kant van Bali liggen…
Ik heb een Nederlandse Duikschool gevonden die vanaf Padang Bay varen.
Ik heb het idee dat hier minder te beleven is naast een mooi strand waar de zon veel eerder onder gaat.
Of heb ik het helemaal mis?
Zijn hier ook leuke winkeltjes/ marktjes? Is hier 's avonds wat leuks te doen?
Ik heb nu het idee om van Legian naar Padang bay te reizen per taxi.
Is dat te doen? Hoelang zal dat ongeveer rijden zijn?
hoi Ilse, logeren in Legian Beach is ontzettend leuk, je zit dan heel gunstig ten opzichte van winkeltjes en restaurants. Maar dat duiken in Padang Bai is een ander verhaal, als je elke dag met een taxi daar naar toe gaat kost je dat voor de heenreis ca anderhalf tot twee uur en dan moet je sávonds nog een keertje terug ook.
het strand van Kuta en Legian hebben de mooiste zonsondergangen Tannah Lot. de watertempels staan in elke reisgids om daar de zonsondergang te bekijken.
Padang Bai op zich is ook erg fijn als je eventjes niets wilt, er zijn wel wat kleine winkeltjes, maar verder is het niet te vergelijken met Legian en Kuta. Als je toch elke dag naar Padang Bai wilt gaan kun je het beste een auto met chauffeur nemen, dat is waarschijnlijk veel goedkoper dan een taxi, hier op deze site kun je wel telf.nummers en e-mail adressen van lokale chauffeurs vinden en anders heb ik ook nog een hele goede chauffeur gids in de aanbieding.
gr. emcee:zon02:
Hoi Emcee,
Klinkt leuk allemaal!!!
Dat duiken dat hoeft niet elke dag hoor…
Ik denk hooguit 2 of 3 keer in 3 weken.
Dus dat is dan wel te doen.
Of ik zou eerst Legian beach en daarna Padang Bay?
Wat zou jij me aanraden?
hoi Ilse,
als je van een beetje vertier, winkeltjes, uitgaan en leuke restaurantjes houdt is Legian een goede keuze, het strand is erg mooi je kunt overal strandstoelen huren en van Legianuit kun je mooie trips maken, je kunt hier in Nederland goede reisgidsen kopen b.v. "insight Guide Bali"uitgegeven door uitgeverij Cambium B.V. Zeewolde dan kan je je hier al een beetje gaan oriënteren. er zijn toeroperators nu op dit moment die flinke voegboekkortingen geven.
Padang Bai is erg mooi heeft een bounty strand en is bij duikers erg populair. is voor de rest wel een beetje stil, als je daar van houdt is dat natuurlijk prima je zou natuurlijk kunnen afwisselen, je hebt b.v. ook Candidasa daar gaan ook heel veel duikers naar toe er is daar ook een Nederlander, heeft daar een duikschool en een leuk hotel Pondok Bambu.
je ziet mogelijkheden zat.
veel plezier bij de voorbereiding van je reis
salam manis
emcee
kunnen jullie mij de links geven van de Nederlandse duikschook in Padang Bai en Candidasa. Ik verblijf in de maand juli in beide plaatsen en mijn zoons willen graag duiken.
op een kaart kijken en wat je -hopelijk- bij aardrijkskunde hebt geleerd kan ook helpen.
Padangbai ligt aan de oostkant van Bali (is trouwens een dorp met weinig Bali-style Hindu, veel meer muslim). Is vooral bekend omdat er de ferries naar Lombok vertrekken. En waar gaat de son in de see sakken? JUIST! aan die westkant. Dus in PB verdwijnt hij achter de heuvels-maar kan je hem-als vroegopstaander-en dus weer omgekeerd met Legian (Kuta kan net zo goed, Seminyak net zo)-so leuk OP sien komme! Elk foordeel hep ze nadeel in dese wereld.
Het dorp is zo klein dat je vermdlk al binnen 2 mintn die school hebt gevonden-waarom je dat nu zou moeten mailen is mij niet geheel duidelijk.