Ik heb samen met mijn vrouw voor de maand juli een kamer geboekt in het Legian beach hotel, is daar in de nabije omgeving nog wat te doen of is het beter om sávonds richting Kuta te gaan om te eten en uit te gaan?
Welke plekken op Bali moeten wij zeker aandoen tijdens dagtochten?
Langs de hele zuidkust van Bali zijn talrijke plekken om uit eten te gaan. Daarvoor hoe je absoluut niet naar Kuta. Wil je echter naar de beroemde disco’s/dancings, dan zou je een tripje naar Kuta kunnen maken. Paddies, Bouties, Double6 zijn toch wel een beetje ‘the places to be’.
Welke plekken je aan zou moeten/kunnen doen tijdens dagtochten? Oei, Bali heeft zoveel leuke plekken!
Lekker dichtbij is natuurlijk Ulu Watuin het zuiden. Een mooie tempel op een klif, prachtige zonsondergangen en beroemde Kecak dances (vuurdans/apendans). Na afloop lekker vis eten bij Jimbarang.
Een andere tempel die mooi is voor zonsondergang is de Tanah Lot tempel, meer naar het westen. En eigenlijk mag de Pura Besakih, de moedertempel, ook niet ontbreken.
Veel tourtjes maken extra stops bij allerlei kleine tempeltjes en soms ook bij handwerkplaatsen enzo, die dingen zijn ook heel interessant om een keer gezien te hebben. Met name Klungkung, the ancient court of justice, in Amlapura (oost Bali) is een plek die heel mooi is (mooie schilderingen) en vaak onderschat wordt.
En verder? Op veel plekken kun je duik- en snorkeltrips boeken. Met name oost-Bali (omegeving Amed/Padang Bay/Tulamben) is mooi.
O ja, Ubud, het culturele middelpunt van Bali, mag natuurlijk ook niet aan dit lijstje ontbreken. De markt van Ubud is ideaal om goedkoop souveniers in te slaan. Schilders maken er de prachtigste schilderijen (al zitten er ook een hoop minder mooie werken tussen). Er is een aantal interessante musea met (hedendaagse) Balinese kunst en er zijn verschillende leuke tempels. En in de avonden is er op verschillende plaatsen Balinese dans. En rondom Ubud zijn prachtige sawa’s (rijstvelden) waar je lekker doorheen kan wandelen/fietsen.
De mooite rijstvelden zijn echter te vinden in de provincie Tabanan, zoals bij Jatiluwi.
Eigenlijk is Legian ‘het verlengde’ van Kuta en zeker jullie hotel ligt er heel dichtbij. Legian zit vol met touristen en dus ook met restaurants, dus ik denk dat jullie elke dag wel een nieuwe kunnen proberen
En als je ergens anders wilt eten, raad ik je de ‘eat street’ aan, genaamd Oberoi. Met de taxi zit je er zo en kost ongeveer 2 euro. Of de ‘blue ocean beach’, ook in Legian / Seminyak. Daar zitten hele leuke restaurantjes aan het strand en ga vooral op de zondag daarheen, erg gezellig!
Als je een beetje avontuurlijk bent zou ik ook zeker gaan raften! Dit was altijd mijn hoogtepunt op vakanties en je hebt verschillende levels.