Hoi,
Wie kan mij adviseren? Op dit moment ben ik in Pucon waar ik van plan was om de Volcano Villarica te beklimmen. Helaas kan dit niet doorgaan omdat het weer te slecht is.
Ik heb nog wel een andere wandeling gedaan in Parque Nacional Huerquehue en ga hier nog raften en naar een therma.
Nu zit ik alleen te twijfelen over mijn volgende bestemming, namelijk of misschien naar Puerto Varas (naar Osorno vulkaan?) of misschien zelfs naar Bariloche. Ik heb aleen niet zo heel veel dagen meer, voordat ik naar Patagonie ga vanuit Puerto Montt.
Wie heeft er adviezen/tips wat mooier is? En hoeveel dagen ik er voor nodig zou hebben?
groetjes, Maaike
Tsja, jammer zeg van die regen, maar ja, de sneeuw op de top van de vulkaan en de watervallen moeten toch ergens hun sneeuw/water vandaan halen…
Gelukkig zijn er zat termische bronnen (ja, ook weer dankzij de regen) in de buurt om je ook op een regenachtige dag te kunnen vermaken.
De Osorno vulkaan beklimmen is heel wat lastiger te organiseren dan de beklimming van de Villarrica vulkaan, dat is iets waar je wel rekening mee moet houden. De beklimming is technisch gezien ook veel ingewikkelder en niet zonder risico vanwege de vele ijsspleten.
Voor Puerto Varas zou ik twee of drie dagen uitrekken: Je kunt de Petrohue watervallen bezoeken, op de Petrohue-rivier raften, een trekking maken vanaf La Picada naar het Todos los Santos meer (erg mooi).
Als je naar Bariloche wilt moet je toch wel weer extra tijd rekenen i.v.m. reis daarnaar toe (via paso cardenal samoré) dus als je qua tijd krap zit zou ik gewoon in Chili blijven.
:vak02:
Groeten,
Grietzen
Dat is duidelijk dan! Bariloche is geen optie voor mij, andere keer misschien. Is valdivia (ook) nog de moeite waard? En zo ja, voor hoeveel dagen?
Het zal dan denk ik toch een keuze worden uit Valdivia of Puerto Varas. Wat is meer de moeite waard?
[quote="“grietzen, post:2, topic:80512"”]
Tsja, jammer zeg van die regen, maar ja, de sneeuw op de top van de vulkaan en de watervallen moeten toch ergens hun sneeuw/water vandaan halen…
Gelukkig zijn er zat termische bronnen (ja, ook weer dankzij de regen) in de buurt om je ook op een regenachtige dag te kunnen vermaken.
De Osorno vulkaan beklimmen is heel wat lastiger te organiseren dan de beklimming van de Villarrica vulkaan, dat is iets waar je wel rekening mee moet houden. De beklimming is technisch gezien ook veel ingewikkelder en niet zonder risico vanwege de vele ijsspleten.
Voor Puerto Varas zou ik twee of drie dagen uitrekken: Je kunt de Petrohue watervallen bezoeken, op de Petrohue-rivier raften, een trekking maken vanaf La Picada naar het Todos los Santos meer (erg mooi).
Als je naar Bariloche wilt moet je toch wel weer extra tijd rekenen i.v.m. reis daarnaar toe (via paso cardenal samoré) dus als je qua tijd krap zit zou ik gewoon in Chili blijven.
Groeten,
Grietzen
[/quote]
Als spaanse forten en zeeleeuwen je bekoren, dan zou je kunnen overwegen een dag en een nacht te verblijven in Valdiva en één van de spaanse forten te bezoeken (Niebla, Corral en Isla Mancera). Niebla is te bezoeken met één van de vele minibussen die daar heen gaan. Voor Corral en Isla Mancera is een kort boot-tochtje nodig.
Op de markt aan de rivier zie je vaak zeeleeuwen de resten opeten van vissen en andere zeedieren die de verkopers van de markt daar in het water worden gegooid.
Een nieuwe attractie aan de rivier bij Valdivia is een onderzeeboot ingericht als museum. Ben er zelf nooit in geweest dus ik kan niet zeggen of het de moeite waard is.
Maar als je meer van een raft- en trekkingtype bent, kun je meteen beter doorreizen naar Puerto Varas.
Vanuit Pucón gaat Buses JAC 4 x per dag (06:00, 08:00, 11:00 & 16:00) naar Puerto Montt via Valdivia en Puerto Varas. Dus je zou eventueel een vroege bus van Pucón naar Valdivia kunnen nemen en daar op de busterminal meteen een busticket kopen voor Puerto Varas voor later op de dag en een paar uur lekker Valdivia verkennen en dan de laatste bus nemen naar Pto. Varas. Je komt daar dan om ongeveer 22:00 aan. Op deze manier heb je Valdivia gezien zonder er te overnachten.
Groeten,
Grietzen
als je uiteindelijk toch in puerto montt moet zijn zou je naar chiloe kunnen gaan, zelf daar nog nooit geweest maar alleen maar positieve berichten