Bedankt Flipsen voor de gratis promotie van Pucón :cheer:
Naar de krater van de vulkaan beklimmen is de meest populaire excursie in Pucón. Dit doe je het best georganiseerd om niet hetzelfde lot te ondergaan van de drie toeristen waar Flipsen het over heeft… Volgens mij zijn ze nog steeds niet gevonden.
Voor deze excursie kan ik de volgende operaters aanbevelen: Aguaventura, Summit Chile en Politur.
Maar Pucón is meer dan de Villarrica vulkaan. Een mooie trekking voor een dag is de “Los Lagos” in het Huerquehue nationaal park. Eerder heb ik een paar fotos in deze thread gezet van de trekking. Bus naar het nationaal park Huerquehue vertrekt om 08:30 vanuit Pucón en laatste bus terug om 17:10 (In het hoogseizoen, januari en februari is er nog een extra bus terug om 19:30). Na een regenachtige dag zijn bepaalde stukken van de paden erg modderig, dus neem goede waterdichte schoenen mee…
Voor een regenachtige dag is een bezoek aan één van de vele hotsprings aan te bevelen. De mooiste zijn de Termas Geometricas. Beetje lastig om met het openbaar vervoer te komen, maar je kunt gemakkelijk een transfer boeken in Pucón voor 25.000 á 30.000 pesos. Daarbij is de prijs van de entree inbegrepen. Je bent wel een hele dag onderweg want deze termische baden bevinden zich aan de andere kant van de Villarrica vulkaan (via Lican Ray en Coñaripe). Een andere optie is om een auto te huren, het is ongeveer 80 kilometers van Pucón, de laatste 17 kilometers gravel maar goed te doen met een gewone auto, is geen 4x4 voor nodig. Eerder heb ik in deze thread al eens fotos gezet.
Een goedkopere optie zijn de Los Pozones hotsprings, lekkere basic en goedkoop. vanuit Pucón goed te bereiken met het openbaar vervoer (bussen heen om 07:00, 10:30, 13:30, 15:00, 17:30, 20:30 en terug om 08:00, 11:30, 14:30, 16:30, 18:30 en 21:30, op zondagen en feestdagen heen om 10:30, 13:30, 15:00 en 17:30, terug om 11:30, 14:30, 16:30 en 18:30). Dezelfde bussen komen ook langs Termas Quimeyco en Termas Huife die duurder en luxer zijn.
Hou je van paardrijden door de bossen en langs watervallen, dan kan ik je tocht met Antilco aanbevelen. Voor 25.000 (vervoer van en terug naar Pucón inbegrepen) organizeren ze een hele mooi tocht van een halve dag (13:00 tot +/- 18:00).
Voor een halve dag kun je een leuke fietstocht maken naar de watervallen van “Ojos de Caburga”. Heen via een gravelweg en terug via de geasfalteerde weg van Caburga naar Pucón. Totaal ongeveer 40 kilometers en niet teveel klimwerk.
We hebben op dit moment nogal last van “El niño”, en dan heb ik het niet over ons zoontje van drie jaar, maar van het klimaatfenomeen dat gedurende deze december hier in Pucón voor nogal wat regen gezorgd heeft. Sinds gisteren eindelijk weer eens de zon mogen aanschouwen… Maar we hopen dat Januari en Februari que weersomstandigheden beter uitpakt…
:vak02:
Groeten,
Grietzen