'beklimmen villarica vulkaan'

hoi allemaal,
begin februari zijn wij 2-3 dagen in pucon en denken dan aan het beklimmen van de villarica vulkaan.
Nu hebben we wat vragen:

• met welke organisatie hebben jullie goede ervaring of juist slechte ervaring
  • moet het van te voren gereserveerd worden of kan je ook makkelijk ter plekke boeken of zit het dan vaak vol in die priode.

Alvast bedankt,
Arjan.

De beklimming van de Villarrica vulkaan zou je van te voren kunnen reserveren maar het is ook makkelijk te boeken ter plekke, ook in het hoogseizoen.
Het voordeel van ter plekke boeken is dat je rekening kan houden met het weer en de beste dag kan uitkiezen voor de beklimming tijdens je verblijf in Pucón.

Organsaties die ik aan kan bevelen voor de beklimming:

• Politur
  • Aguaventura
  • Sol y Nieve
1 like

Gewoon lekker daar doen dan kun je idd ook naar de weersverwachtingen kijken. Check van te voren wel even of de vulkaan niet actief is en beklimmingen wel mogelijk zijn. Voordat wij er waren is de trek 9 maanden dicht geweest en ik dacht dat hij een tijdje geleden weer dicht was.

Wij zijn met Summit Chile geweest. Staan ook in de LP. Hele goede maatschappij vonden wij. Super goede en aardige gidsen. Gaan niet als een malle omhoog, zoals sommige andere en zijn zeer begaan met de mensen die mee zijn. Prima materiaal! Zitten achter de hoofdstraat. Ik zou zeker aanbevelen om de trip bij hun te boeken.

Verder vond ik het echt een belevenis om de vulkaan te beklimmen! Je gaat wel echt in colonne naar boven maar het is zo gaaf. Met al die Gear enzo had ik bij vlagen het idee dat ik de Mount Everest aan het beklimmen was haha. Je zult begrijpen dat ik geen ervaren klimmer ben :wink: En dan die lava in de krater die je ziet als je geluk hebt. Wow! De weg naar beneden is ook te gek. Dikke aanrader! Maar nogmaals check even of de trek wel open is.

1 like

Op het moment van schrijven (21/11/2016) is de vulkaan gewoon te beklimmen.,

Wij waren eind oktober in Pucon, helaas niet kunnen beklimmen wegens het slechte weer. Februari is natuurlijk zomer, maar het kan nog steeds zijn dat het er een week regent… Reken op 85,000-100,000 CLP per persoon. En dat is dan zonder de skilift (10,000 CLP). Cheers en succes!