Hallo , ik en mijn vriend zijn een jungletrip aan het zoeken in Puerto Maldonado. We gaan vanuit Cusco vertrekken en trekken dan verder naar Brazilië. Iemand van jullie die tips of aanraders heeft qua losgeslagen of touroperators? Of mensen die ook de route Puerto maldonado brazilie gedaan hebben? Bedankt alvast groetjes Anne
Via Wereldwijzer app
Hoi Anne, samen met mijn Peruaanse vriend heb ik een reisbureau opgericht in Cusco. Wij bieden onder andere ook tours aan naar Puerto Maldonado, die heel erg de moeite waard zijn en bovendien aan redelijke prijzen.
Zelf ben ik ook al van Puerto Maldonado naar Brazilië geweest, in het centrum van Puerto Maldonado zijn er verschillende busjes die naar daar rijden. Wij gingen maar tot Assis, een dorpje net over de grens met Peru. Maar volgens mij kon je ook doorrijden tot Rio Branco. Het was wel zo’n 3u rijden (enkel) als ik me niet vergis (tot Assis), dus wel een eindje!
ja sinds 2011 is alles gesfalteerd , de braziliaanse kant weliswaar met veel gaten in de weg vanaf Assis tot aan Porto Velho. Zoals altijd wel jammer dat sinds het asfalt er ligt het oerwoud plaats heeft gemaakt voor weilanden